تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۱۸۷۲
سرویس خبر : انرژی
با حضور معاونان وزرای صمت و نیرو؛

همایش «ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و فرصت‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور» برگزار می‌شود

‌می‌متالز - همایش «ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و فرصت‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور» فردا سه‌شنبه و با حضور مدیران دو وزارتخانه صمت و نیرو برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، همایش «ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و فرصت‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور» با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برگزار می‌شود.

در این همایش همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، مدیران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق سراسر کشور و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تمامی استان‌ها حضور دارند.

در همایش "ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و فرصت‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور» از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، در پژوهشگاه نیرو، سالن جلسات رودکی برگزار می‌شود، روش‌های اجرایی و تسهیل در امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نحوه جذب سرمایه‌گذاران در این بخش مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

گفتنی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تصمیم مجمع عمومی، مجاز شده نسبت به واگذاری اراضی برای ایجاد یا توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی یا بخشی از اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش خود با ارائه حداقل خدمات زیربنایی و به‌صورت اقساط ۱۰ ساله به‌منظور استقرار نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام کند.

همچنین ۹۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارای پتانسیل برای راه اندازی شهرک انرژی خورشیدی در سراسر کشور شناسایی شده است که این موارد به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) نیز اعلام شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده