تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۷۱۷۸۵
سرویس خبر : انرژی

عملیات احداث ۱۰ هزار واحد نیروگاهی خورشیدی ۵ کیلوواتی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

‌می‌متالز - معاون وزیر نیرو گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی در سیستان و بلوچستان ۲۵۰ میلیون دلار است.

به گزارش می‌متالز، محمود کمانی، رییس سازمان ساتبا با بیان اینکه برنامه وزارت نیرو برای سال ۱۴۰۱ تامین ۴ هزار مگاوات انرژی از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، اظهار داشت: سهم سیستان و بلوچستان از این میزان تولید ۳۲۵ مگاوات است که با فاصله زیاد رتبه دوم در کشور را دارد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت بی‌نظیر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت: همکاری و تعامل مناسب بین دستگاه‌ها، سرعت اجرای کار و ظرفیت بی‌نظیر این استان در بخش انرژی‌های تجدید پذیر، فرصت مناسبی را جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم کرده است.

وی بیان کرد: احداث خط تولید پنل‌های خورشیدی، آموزش و استفاده از پیمانکار و افراد محلی موضوع مهم دیگری است که در کنار راه اندازی این نیروگاه‌ها قابل اجراست.

رییس سازمان ساتبا در مراسم افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی در روستای پدگی شهرستان زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و آغاز عملیات احداث ۱۰ هزار سامانه خورشیدی دیگر در این استان، گفت: ۱۱۰ هزار واحد نیروگاهی خورشیدی تا پایان سال‌جاری در کشور احداث خواهد شد که سهم سیستان و بلوچستان از این میزان ۱۰ هزار واحد است.

محمود کمانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تاکنون از نظر میزان تخصیص نیروگاه خورشیدی بیشترین سهم کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: اجرای این طرح فرصت مناسبی برای تولید انرژی پاک، ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده‌های این استان است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جهاد سازندگی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در سراسر کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا گفت: طی این طرح اشخاص توسط نهاد‌های حمایتی معرفی و پس از ارزیابی و تایید توسط شرکت‌های توزیع برق، نسبت به پرداخت تسهیلات و احداث نیروگاه اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش تلفات شبکه برق، ایجاد اشتغال و خود اتکایی، حفظ محیط زیست و ایجاد درآمد از محل صرفه‌جویی سوخت از جمله مزایای اجرای این طرح در کشور است.

کمانی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها با توجه به مدل پراکنده، تعداد و مشارکت مردمی در سطح دنیا بی‌نظیر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده