تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۳۰۵۰
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم بجنورد در مجلس خبر داد:

راه اندازی نیروگاه خورشیدی توسط شستا در خراسان شمالی مصوبه نهایی را دریافت کرد

‌می‌متالز - نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان از دریافت مصوبه نهایی راه اندازی نیروگاه خورشیدی توسط شستا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد وحیدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد: میزان سرمایه گذاری پروژه ۱۶۷ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد آن آورده شستا است و ۷۰ درصد باقی مانده نیز تسهیلات بانکی است که شستا توسط بانک‌های عامل اخذ می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مدل رشد اقتصادی در خراسان شمالی باید بازنگری شود.

وحیدی گفت: خراسان شمالی دارای ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک است، اما با نگاه اقتصادی به آن توجه نشده است که نتیجه آن این است که تولیدات استان به دست دلالان به یغما می‌رود.

وی افزود: در واقع ما نتوانسته ایم برنامه مبتنی بر تولیدات تجارت محور تدوین کنیم.

نماینده مردم بجنورد در ادامه تصریح کرد: سهمیه خرید حمایتی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام در این استان به دلیل محدودیت در کشتارگاه کامل انجام نشده است.

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در ادامه این جلسه اظهار کرد: جذب اعتبارات سفر رییس جمهور به این استان از اولویت‌های کاری استان است.

وی گفت: از سوی دیگر مدیران استانی نیز باید به فکر پروژه‌های ملی باشند که اعتبارات ملی را برای اجرای این پروژه‌ها جذب کنند.

حسین نژاد افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان باید موضوع فرهنگ و ارشاد را در مناطق خود جدی بگیرند و مدیرانی که روحیه خلاق دارند و می‌توانند تحرک ایجاد کنند باید روی کار باقی بمانند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده