تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۶۵۷۷۵
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو خبر داد:

صنایع سرمایه گذار در نیروگاه‌های تجدیدپذیر از قطعی برق مستثنی می‌شوند/ تسهیل در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور

‌می‌متالز - وزیر نیرو از تسهیل روند توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبرداد و صنایع سرمایه گذار را از قطعی برق در نقطه مصرف مستثنی کرد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو از ابلاغ ضوابط بهره مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع خبر داد و افزود: صنایع سرمایه گذار از قطعی برق در نقطه مصرف، مستثنی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ضوابط بهره مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع و سرمایه گذاران در راستای تسریع در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به منظور کمک به حذف مشکلات ناشی از کمبود تولید برق در ساعات اوج مصرف ابلاغ شده است.

محرابیان ادامه داد: به جز خرید تضمینی، صدور پروانه احداث و بررسی اتصال به شبکه‌های مربوطه برای نیروگاه‌های دارای پروانه احداث طی یک هفته از جمله این ضوابط است.

وزیر نیرو عنوان کرد: توانیر موظف به انجام تمام تمهیدات لازم به منظور ترانزیت و تحویل برق هموار به مشترکین در نقطه مصرف براساس میزان تولید نیروگاه است. همچنین سرمایه گذاران به میزان تولید انرژی این نیروگاه‌ها از شمول قطع یا محدودیت برق مستثنی خواهند بود.

محرابیان یادآورشد: منظور از برق هموار، میزان توان ثابت روزانه تحویلی به مشترک در بازه زمانی مورد موافقت ساتبا است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده