تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۶۵۹۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طاهری در نشست جمع‌بندی نظارت ستادی رئیس مجلس از استان کهگیلویه:

شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ حضور کمرنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت‌های خصولتی بزرگ حضور کمرنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارند و حضور مجموعه‌های بزرگ نظیر ایمیدرو، ستاد اجرایی و بنیاد می‌تواند به توسعه صنعتی و معدنی استان کمک کند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری در نشست جمع بندی نظارت ستادی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رئیس مجلس گفت: طی جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی در یاسوج تشکیل شد برخی از مشکلات صنایع به تفکیک موضوع استحصال شد. در حوزه صنعت و معدن سهم بهره‌مندی استان نسبت به سرانه کشوری بسیار پایین است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز این سهم بسیار پایین‌تر از شاخص‌های کشوری است که لازم است با تزریق منابع این مشکل مرتفع شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجموعه‌های بزرگ و به اصطلاح خصولتی نظیر ایدرو، ایمیدرو و حتی ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان حضور کمرنگی در استان داشتند که می‌توان از پتانسیل آن‌ها برای توسعه استفاده نمود البته من با ایدرو و ایمیدرو پیگیری‌هایی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها انجام دادم.

وی در خصوص وضعیت بودجه تملک دارایی استان نیز گفت: در بخش تخصیص بودجه می‌توان با پیگیری‌های ریاست محترم مجلس به گونه‌ای عمل شود که بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تملک دارایی به صورت حداکثری تخصیص یابد و با توجه به جمعیت این استان عدد نسبتا مناسبی در بودجه پیش‌بینی شده است. اما در خصوص تبصره ۱۸ شاید فرمتی که در کل کشور اجرایی می‌شود در این استان پاسخ ندهد و نحوه توزیع اعتبارات توسط بانک‌ها لازم باشد که با اصلاحاتی همراه شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حجم بالای منابع طبیعی و وضعیت نسبتا مطلوب منابع آبی استان گفت: این استان از وضعیت مناسبی در حوزه سرمایه‌گذاری خارج از استان برخوردار نیست و شاید با توجه به پتانسیل‌های موجود نحوه معرفی پروژه‌ها و پتانسیل‌های استان باید مورد بازنگری قرار گیرد البته ضعیف زیرساخت‌های ریلی نیز شاید در این مشکل موثر باشد.

طاهری در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت: پیگیری‌هایی در حاشیه سفر بازدید ستادی ریاست محترم مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام انجام شد و قرار شد پروژه سیمان استان، کارخانه آجرسازی و پروژه‌های حوزه ITC توسط ایدرو، ایمیدرو و همراه اول و رایتل پیگیری شود، همچنین در راستای اجرای قوانین برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی نیز پیگیری شد و درخواست فعالان اقتصادی استان نیز برای این موضوع در طول سفر شنیده و منعکس گردید.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده