تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۶۸۸۳
سرویس خبر : انرژی
۱۸.۶ میلیون کیلووات ساعت برق سبز معامله شد؛

هفته پررونق تجدیدپذیر‌ها در بورس انرژی

‌می‌متالز - در چهارمین هفته معاملاتی خردادماه ۱۴۰۲، بورس انرژی ایران میزبان داد و ستد ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر در تابلو برق سبز بود که از ۲.۷ برابر شدن این متغیر نسبت به هفته پیش از آن حکایت داشت. به این ترتیب ارزش معاملات این تابلوی جدید بورس انرژی در این هفته به ۳۸۱ میلیارد ریال نزدیک شد.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته تابلو‌های هفت‌گانه بورس انرژی در مجموع میزبان ۳۶۲ معامله به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال بودند.

معاملات رینگ داخلی در هفته گذشته به ۷ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال بالغ شد که بیانگر سه هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال افزایش نسبت به هفته معاملاتی منتهی به ۱۷ خرداد بود. ارزش معاملات رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران نیز از ۱۰ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال در هفته قبل‌تر به بیش از ۱۲ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال رسید.

در هفته‌ای که گذشت ۹۷.۲۹ درصد از معاملات به بازار فیزیکی اختصاص داشت و به این ترتیب از دادوستد ۱۲۱ هزار و ۱۳۱ تن فرآورده هیدروکربوری در این بازار بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال حاصل شد. هم‌چنین از معامله ۱۹۹ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت برق در بازار فیزیکی، معاملاتی به ارزش ۲۰۵ میلیارد ریال به ثبت رسید.

در هفته معاملاتی منتهی به ۲۴ خرداد، بازار برق نیز میزبان معامله بیش از ۷۲ میلیون و ۹۳۴ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۲۵ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده