تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۰۶۹۶۷
سرویس خبر : انرژی

جزئیات روند تامین برق صنایع در تابستان

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: برق موردنیاز کلیه واحد‌های صنعتی کوچک و واحد‌های صنفی-صنعتی به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک، بدون محدودیت تامین خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان اینکه برق ۹۰‌درصد واحد‌های صنعتی بدون محدودیت تامین خواهد شد، افزود: برق موردنیاز واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰کیلووات نیز از ۲۰خرداد تا ۱۷شهریور در شش روز و نیم هفته به طور کامل تامین خواهد شد. سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه تامین برق صنایع در تابستان سال‌جاری اظهار کرد: برنامه تامین برق صنایع کشور در تابستان سال‌جاری با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید و با در نظر گرفتن محدودیت‌های فنی صنایع و ملاحظات کنترل بازار محصولات طی جلسات متعدد کارشناسی بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو و همچنین بهره گیری از تجربه سال گذشته تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: برق موردنیاز کلیه واحد‌های صنعتی کوچک و واحد‌های صنفی- صنعتی به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک که بیش از ۹۰‌درصد کل واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور (حدود ۵۸۰هزار واحد صنعتی) را شامل می‌شود، بدون محدودیت تامین خواهد شد. سخنگوی صنعت برق گفت: برق موردنیاز واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰کیلووات نیز از ۲۰خرداد تا ۱۷ شهریور در شش روز و نیم هفته به طور کامل تامین خواهد شد و صرفا نصف روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت خواهند کرد. وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی صورت‌گرفته، امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحد‌ها در سایر ایام هفته (شش روز و نیم) با جابه جایی ساعات کاری حتی به صورت شبانه روزی فراهم است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: برق موردنیاز صنایع بزرگ (حدود ۳۰۰واحد صنعتی) مطابق برنامه مدیریت مصرف ابلاغی وزارت نیرو و وزارت صمت در دوره تعیین‌شده تامین خواهد شد.

وی افزود: مشارکت این واحد‌ها از طریق جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی آن‌ها از ساعات اوج به ساعات غیراوج و نیز مدیریت زمان بهره برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف بوده و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحد‌ها به‌طور حداکثری تامین خواهد شد. همچنین انرژی موردنیاز صنایع مهم مانند سیمان متناسب با نیاز تولید آن‌ها در این دوره و در طول شبانه روز تامین خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده