تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۹۴۰۰۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک در فوریه

‌می‌متالز - تولید نفت خام اوپک در فوریه ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲۸.۹۷ میلیون بشکه در روز رسیده است، اما هنوز ۷۰۰ هزار بشکه کمتر از اوج تولید آن در ماه سپتامبر است.

به گزارش می‌متالز، تولید نفت خام اوپک در ماه جاری میلادی به‌طور متوسط ۱۵۰ هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه گذشته افزایش داشته است.

تولید نفت خام اوپک در فوریه تا ۲۸.۹۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته، اما هنوز ۷۰۰ هزار بشکه کمتر از اوج تولید آن در ماه سپتامبر است.

ائتلاف اوپک پلاس که حدود ۴۰ درصد از تولید نفت دنیا را در اختیار دارد، هدف تولید نفت خود را به‌دنبال سقوط تقاضا طی بحران کرونا پایین آورد. این گروه تولید خود را از سال گذشته و به‌دنبال افزایش تقاضا به‌تدریج بالا برد، اما هنوز نتوانسته به هدف تولید ماهانه خود برسد.

اوپک پلاس از سپتامبر سال گذشته میلادی تصمیم به کاهش تولید گرفت. اولین کاهش تولید بسیار ملایم و تنها ۱۰۰ هزار بشکه در روز بود. اما این کاهش تولید بیشتر نمادین بود، چون اوپک پلاس در آن زمان حدود ۳ میلیون بشکه در روز پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کرد. اما پس‌از کاهش قیمت نفت برنت از ۱۲۰ دلار تا کمتر از ۹۰ دلار تا اجلاس ماه اکتبر، این ائتلاف تصمیم گرفت تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز پایین بیاورد.

هدف تولید اوپک پلاس از آن زمان تغییری نداشته است.

تولید ۱۰ عضو اوپک که بخشی از قرارداد اوپک پلاس هستند ۸۸۰ هزار بشکه در روز در ماه فوریه پایین‌تر از اهداف تعیین‌شده بود.

بیشترین افزایش تولید اوپک در ماه فوریه متعلق به نیجریه است. تولید نفت این کشور ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. پس‌از نیجریه، عراق بیشترین افزایش تولید را ثبت کرده است.

از طرف دیگر، تولید نفت آنگولا ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده