تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۹۴۱۸۶
سرویس خبر : انرژی

انتقاد رئیس پارلمان بخش خصوصی از قطعی ۴ هفته‌ای گاز واحد‌های صنعتی استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با گلایه از کم‌توجهی به صنایع گفت: گاز برخی واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان چهار هفته است که تعطیل است.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر جمعه‌ای، ۳اسفندماه در جمع فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: انتظار می‌رود که در این شرایط توجه ویژه‌تری به فعالان بخش صنعت شود.

وی، با انتقاد از عدم رفع موانع تولید و کمبود برق و گاز برای بخش تولید در تابستان و زمستان گفت: چهار هفته است که گاز صنایع و واحد‌های تولیدی استان قطع است. انتظار ما این است که به‌عنوان دومین تولیدکننده گاز دنیا این کمبود به نفع صنایع و تولید کشور مدیریت شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان سمنان با بیان اینکه در هیچ برهه‌ای به‌اندازه این دوره شورای نظارت تا این اندازه آشکارا قوانین را زیر پا نگذاشته و مداخله نکرده است افزود: در ماده ۹ برای شورای عالی نظرات وظایفی تعریف شده است و تأکید شده که باید در قالب مقررات عمل کند.

وی ادامه داد: این شورا نباید آیین‌نامه مصوب هیات نمایندگان را رد کرده و درباره آن تصمیم می‌گرفت. بلکه باید نظر خود را اعلام می‌کرد تا هیات نمایندگان دوباره درباره آن تصمیم‌گیری کنند.

این فعال بخش صنعت از پرداخت مشوق‌های صادراتی کمک هزینه حمل هوایی خبر داد و گفت: بنا به اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد نسبت به پرداخت کمک هزینه حمل هوایی کالا‌های اولویت دار صادراتی به بنگاه‌های صادراتی با جامعه هدف مشخص شده در فراخوان مربوطه که با در پورتال الکترونیکی این سازمان بارگزاری شده، اقدام کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به مهلت تعیین شده جهت پذیرش پرونده‌های متقاضیان تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ گفت: متقاضیان مشمول شرایط اعلامی، باید اسناد و مدارک تعیین شده را به دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، تحویل دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده