تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۲۹۴۳۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهره برداری از خط تولید لامپ نسوز خودرو در مشهد

‌می‌متالز - خط تولید نخستین مجموعه لامپ نسوز خودرو با حضور معاون وزیر صمت در شهرک صنعتی مشهد بهره برداری شد.

به گزارش می‌متالز، رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم بهره برداری این خط تولید با اشاره به اهمیت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناورانه گفت: در این زمینه اقدامات مهمی در سازمان صنعت و معدن و در سازمان صنایع کوچک درحال انجام است.

او افزود: نخستین اقدام، واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان است که شامل واگذاری اراضی خارج از مزایده و زمین‌هایی در شهرک‌های صنعتی با اقساط ۴۲ تا ۴۸ ماهه به متقاضیان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دومین اقدام برای کمک به تبدیل شدن بنگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان، شناسایی نیاز‌های فناورانه در کشور است که در این زمینه بیش از ۱۸۴۰ نیاز فناورانه شناسایی شده است

رسولیان بیان کرد: سومین اقدام وزارت صمت، حمایت‌های مالی و اعتباری و ارائه مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز برای افزایش سطح علمی شرکت‌هایی است که تقاضای دانش بنیان شدن را دارند.

خط تولید لامپ نسوز خودرو در فرایندی اتوماتیک برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است

معلا رئیس شرکت دانش بنیان توسعه راهبردی ساخت و تجهیز رسام در مشهد گفت: مجموعه خط تولید لامپ نسوز خودرو در فرآیندی اتوماتیک برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است و در ۳ نوبت کاری با ظرفیت اسمی تولید ۹ عدد و ظرفیت تولیدی ۳ هزار عدد لامپ در سال نیاز کشور را تامین کند.

او با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در این طرح افزود: تولید این لامپ خودرو فقط در چند کشور بزرگ دنیا انجام می‌شود و راه اندازی این خط تولید در ایران صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده