تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۰۴۹۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری برای جایگزینی باتری‌های لیتیوم یون توسط گرافن

‌می‌متالز - ریو تینتو قراردادی ۶ میلیون دلاری با توسعه‌دهنده باتری در بریزبن امضا کرد. این غول جهانی حوزه معدن، با امضای این قرارداد با گروه تولیدی گرافن به دنبال استفاده از گرافن برای توسعه باتری‌های نسل بعد است.

به گزارش می‌متالز، آن‌ها قصد دارند تا باتری‌های آلومینیوم یون گرافن را برای استفاده در کامیون‌های معادن و همچنین به منظور ذخیره‌سازی انرژی در معادن به کار ببرند.

از آنجا که شرکت‌ها در سراسر جهان سعی می‌کنند جایگزینی برای باتری‌های لیتیوم یون پیدا کنند، این توافق‌نامه دستیابی به موفقیت طرفین را در این مسیر تسهیل می‌کند. شرکت ریو تینتو قصد دارد استفاده از باتری‌های G+Al را در کاربرد‌های مختلف معدنی و صنعتی خود بررسی کند. در صورت موفقیت در استفاده از این فناوری در شرکت ریوتینتو، این شرکت می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد داشته باشد و تولید گاز‌های گلخانه‌ای توسط این شرکت به حداقل برسد.

کریگ نیکول بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه گرافن می‌گوید برای رسیدن به خالص صفر تا سال ۲۰۵۰، همه نوع باتری‌ها مورد نیاز هستند. اگر این معامله موفقیت آمیز باشد، باتری‌های یون آلومینیوم گرافن GMG، که می‌گویند ۷۰ بار سریع‌تر شارژ می‌شود و عمر بالای داشته و از باتری‌های لیتیوم یون زیست‌سازگارتر است، می‌تواند در سایر برنامه‌ها، از وسایل نقلیه برقی، تلفن‌های همراه گرفته تا هواپیما‌های بدون سرنشین استفاده شود.

GMG مالکیت معنوی سلول و باتری باتری آلومینیوم-یون گرافن را حفظ خواهد کرد. پس از اتمام پروژه مشترک، ریو تینتو حق تهیه و استفاده از باتری‌ها را در عملیات خود خواهد داشت. این معامله مانع فروش GMG این فناوری به سایر شرکت‌های معدن نمی‌شود.

آقای نیکول گفت، همکاری با ریو تینتو یک گام اساسی برای GMG است که می‌تواند نمونه‌های اولیه را در کارخانه خود در حومه غربی بریزبن ایجاد کند. در حالی که این نمونه‌های اولیه برای تجهیزات معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این قرارداد و نتایج آن به اثبات فن‌آوری‌های باتری برای سایر کاربرد‌ها کمک می‌کند.

باتری‌های لیتیوم یون در حال حاضر در بازار رایج هستند. چین حدود ۹۰ درصد از مواد مورد نیاز برای تولید را دارد و به دلیل تولید در مقیاس بالا، این باتری‌ها ارزان هستند.

جایی که GMG امیدوار است این مزیت را به دست آورد، فرآیند این شرکت برای تهیه پودر گرافن از گاز است، در حالی که رقبا هنوز از فرآیند پر هزینه‌تر ساختن گرافن از گرافیت استفاده می‌کنند، فرایندی که به مراحل متعدد شستشو نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده