تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۸۳۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دهقانی:

گرانی خودرو قیمت قطعات یدکی را افزایش داد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت قطعات یدکی خودرو تابعی از بهای خودرو است، زیرا قطعات، محصولات تولید شده توسط همان شرکت‌هایی که قطعات را برای خودروسازان تولید و تامین می‌کنند بنابراین زمانیکه قیمت خودرو افزایش می‌یابد، قطعه‌سازان نیز بلافاصله متناسب با این گرانی در قیمت‌های خود تجدیدنظر می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره کمبود و گرانی قطعات یدکی خودرو، گفت: قیمت قطعات یدکی خودرو تابعی از بهای خودرو است، زیرا قطعات، محصولات تولید شده توسط همان شرکت‌هایی که قطعات را برای خودروسازان تولید و تامین می‌کنند بنابراین زمانیکه قیمت خودرو افزایش می‌یابد، قطعه‌سازان نیز بلافاصله متناسب با این گرانی در قیمت‌های خود تجدیدنظر می‌کنند و این افزایش قیمت بلافاصله به بازار منتقل می‌شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجاکه رشد قیمت خودرو بر بهای سایر کالا نیز اثرگذار است، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت محصول نهایی یعنی خودرو افزایش یابد، اما بهای مواد اولیه و وایطه‌ای و قطعات آن گران نشود.

وی درباره وجود قطعات تقلبی و دست دوم در بازار، تصریح کرد: این قطعات عمدتا توسط خودروسازان و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش استفاده می‌شود که کار درستی نیست، افرادی که بیرون از نمایندگی‌های خودرویی اقدام به تعمیر خودرو می‌کنند، به کیفیت و نو بودن و قابل استفاده بودن قطعات توجه لازم را دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از آنجاکه مشتریان ناچارند برای اینکه خودرو از گارانتی خارج نشود، خودرو‌های خود را به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ببرند ممکن است از این قطعات استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده