تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۹۸۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رحیمی مطرح کرد

انتقاد از گرانی قطعات یدکی خودرو/ سودجویان قطعات یدکی دست دوم را به عنوان نو در بازار توزیع می‌کنند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید برخی سودجویان قطعات یدکی دست دوم یا استوک را دوباره به عنوان قطعات نو در بازار توزیع می‌کنند و این موضوع علاوه بر اینکه موجب افزایش هزینه خانوار می‌شود، آمار تصادفات را نیز بیشتر می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی درباره گرانی قطعات یدکی و وجود قطعات تقلبی در بازار، گفت: نه تنها مردم از گرانی قطعات یدکی خودرو در بازار گلایه‌های بسیاری دارند و این موضوعات را به ما منتقل می‌کنند، بلکه خود ما نیز با این مشکل روبه‌رو هستیم و این موضوعی به معضلی برای دارندگان خودرو تبدیل شده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید به بازار قطعات یدکی ورود کرده و علاوه بر اینکه از فروش قطعات تقلبی جلوگیری کنند، با تشدید نظارت‌ها جلوی فروش این قطعات را گرانتر از ارزش واقعی آن‌ها بگیرند.

وی اضافه کرد: برخی سودجویان قطعات یدکی دست دوم یا استوک را دوباره به عنوان قطعات نو در بازار توزیع می‌کنند و این موضوع علاوه بر اینکه موجب افزایش هزینه خانوار می‌شود، آمار تصادفات را نیز بیشتر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هرچند پیش از افزایش قیمت قطعات یدکی نیز برند‌های نامرغوب و تقلبی در بازار وجود داشت، اما گرانی این قطعات موجب وسوسه دلالان و در نتیجه تشدید فعالیت‌ها آن‌ها شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وجود لوازم یدکی تقلبی در بازار، افزود: این لوازم یدکی در بسته بندی‌هایی به بازار عرضه می‌شود که برای مصرف‌کننده قابل تشخیص نیست که تقلبی است یا نو، باید با اجرای طرح‌های مانند ایران کُد، لوازم یدکی و روغن‌های تقلبی را از بازار حذف کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده