تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۲۹۹۰۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
جدی:

وزارت صمت با گرانفروشان قطعات یدکی خودرو برخورد کند/قطعات فاقد کدشناسه تقلبی هستند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متولی حوزه تولید و نظارت بر بازار و جلوگیری از توزیع قطعات یدکی تقلبی وزارت صمت است و این وزارتخانه باید با برنامه‌ریزی مناسب و تشدید نظارت‌ها این بازار را ساماندهی کند.

به گزارش می‌متالز، علی جدی درباره گرانی قطعات یدکی خودرو و وجود قطعات تقلبی در بازار، گفت: تامین کنندگان بخشی از قطعات یدکی خودرو در کشور ایران خودرو و سایپا هستند و این قطعات باید دارای کد شناسه باشد تا قطعات تقلبی از اصلی قابل شناسایی باشند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتیکه قطعات موجود در بازار شناسه اصل بودن را نداشته باشند، تقلبی هستند و وزارت صمت باید با تشدید نظارت، به موضوع ورود کرده و با سوءاستفاده‌کنندگان که با فروش این قطعات به دنبال کسب سود هستند، برخورد کند.

وی اضافه کرد: متولی حوزه تولید و نظارت بر بازار و جلوگیری از توزیع قطعات یدکی تقلبی وزارت صمت است و این وزارتخانه باید با برنامه‌ریزی مناسب و تشدید نظارت‌ها این بازار را ساماندهی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید از توزیع قطعات یدکی که دارای شناسه نیستند، جلوگیری شود، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید علاوه بر برخورد با فروشندگان قطعات تقلبی، از گرانفروشی‌های انجام گرفته در این حوزه نیز جلوگیری کنند که در این حوزه نقش سازمان حمایت از مصرف‌کننده بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده