تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۰۸۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
جدی:

سازمان حمایت به موضوع گرانی قطعات یدکی خودرو‌های چینی ورود کند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، هر خودرویی که وارد کشور می‌شود باید خدمات پس از فروش آن نیز ارائه شود بنابراین در صورتی که واردکننده‌ای خودرو وارد کرد، اما نتوانست قطعات یدکی موردنیاز آن را تامین کند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به موضوع ورود کند.

به گزارش می‌متالز، علی جدی درباره افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو‌های چینی، گفت: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، هر خودرویی که وارد کشور می‌شود باید خدمات پس از فروش آن نیز ارائه شود بنابراین در صورتی که واردکننده‌ای خودرو وارد کرد، اما نتوانست قطعات یدکی موردنیاز آن را تامین کند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به موضوع ورود کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صمت باید با شرکت‌های واردکننده‌ای که الزام به ارائه خدمات پس از فروش دارند، اما در این زمینه اهمال می‌کنند، برخورد کند تا مردم از بلاتکلیفی که در حوزه تامین قطعات دارند، نجارت پیدا کنند.

وی اضافه کرد: قطعات خودرو‌های چینی یا در داخل مونتاژ می‌شود یا وارد شده که در هر دو حالت شرکت‌های خودروساز واردکنندگان این خودرو‌ها تعهد ارائه خدمات پس از فروش دارند و باید نیاز مصرف‌کننده چه در تامین و چه در تعویض قطعات را رفع کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره گرانی قطعات خودرو و وجود قطعات تقلبی در بازار، تصریح کرد: مادامیکه ساختار خودروسازی کشور رقابتی نشود و رقابت کامل شکل نگیرد، زمینه‌های سوءاستفاده وجود دارد از آنجا که تولید خودرو در انحصار خودروسازان است، قطعاتی که برای این خودروسازان تولید و تائیدیه آن‌ها را دریافت می‌کند، نیز انحصاری است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده