تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۶۴۵۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید سلول‌های کیسه‌ای باتری‌های یون آلومینیوم گرافن

‌می‌متالز - یک گروه تولید گرافن از راه اندازی خط تولید باتری‌های آلومینیوم یون گرافن خود در قالب سلول کیسه‌ای و تولید اولین سلول‌های کیسه‌ای باتری‌های یون آلومینیوم-گرافن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، با اضافه شدن تجهیزات سلول کیسه‌ای به کارخانه آزمایشی و تولید آزمایشی موجود، GMG اکنون مرکز توسعه باتری خود را عملیاتی کرده است تا امکان ارائه این فناوری را برای کاربرد‌های مختلف فراهم کند.

کریگ نیکول، مدیر عامل و مدیرعامل GMG، اظهار داشت: «راه‌اندازی تجهیزات تولید سلول کیسه‌ای ما نقطه عطف مهم دیگری برای GMG است. این توانمندی به ما امکان می‌دهد از تجربه‌ای که قبلاً با توسعه سلول سکه‌ای به دست آورده‌ایم استفاده کنیم تا راه‌های فناوری خود را به یک پایگاه کاربردی بسیار گسترده‌تر باز کنیم. بیشتر علاقه مشتریان در توانایی ما برای تولید سلول کیسه‌ای نهفته است که می‌توان آن را در طیف وسیعی از محصولات نهایی از لوازم شخصی و صنعتی گرفته تا باتری‌های شبکه‌ای و خودرو‌های برقی یافت.»

نیکول گفت: «داشتن مرکز توسعه باتری کاملاً مجهز و پرسنل توانمند، توانایی ما را برای نوآوری مشترک با شرکای که همچنان علاقه به نتایج عملکرد اولیه و پتانسیل باتری‌های G+AI ابراز می‌کنند، افزایش می‌دهد.»

با توجه به نمونه‌های اولیه تجاری موفق و تصمیم نهایی سرمایه‌گذاری، GMG قصد دارد یک مرکز تولید اولیه باتری‌های سلولی سکه‌ای تجاری G+AI را بسازد و به دنبال آن اولین تولید و فروش باتری‌های G+AI با توسعه باتری‌های G+AI انجام شود.

GMG یک شرکت فناوری پاک است که به دنبال ارائه راه‌حل‌های صرفه جویی در انرژی و ذخیره انرژی است که توسط گرافن انجام می‌شود.

GMG یک فرآیند تولید اختصاصی برای تجزیه گاز طبیعی (به عنوان مثال متان) به عناصر آن، کربن (به عنوان گرافن)، هیدروژن و برخی گاز‌های هیدروکربنی دیگر ایجاد کرده است. این فرآیند، گرافن با کیفیت بالا، کم هزینه، مقیاس‌پذیر، «تنظیم‌پذیر» و کم/بدون آلاینده، مناسب برای استفاده در فناوری‌های پاک و سایر کاربرد‌ها تولید می‌کند. تمرکز این شرکت در حال حاضر کاهش ریسک و توسعه قابلیت‌های افزایش مقیاس تجاری و برنامه‌های کاربردی بازار امن است. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که باتری‌های یون آلومینیوم-گرافن قابلیت شارژ دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یون فعلی را داشته و در عین حال عمر و چگالی انرژی بالاتر دارند. این باتری‌ها دارای تعداد بیشتری چرخه شارژ/دشارژ را انجام داده، بدون این که عملکرد آن‌ها کاهش یافت. همچنین بازیافت آن‌ها راحت‌تر است و باعث کاهش نشت فلزات مضر در محیط می‌شود. باتری یون آلومینیوم با الکترود‌های گرافن می‌تواند بازار باتری‌های قابل شارژ موجود را در اختیار بگیرد. در تولید باتری‌های یون لیتیوم مواد شیمیایی ویژه‌ای استفاده می‌شود که می‌توانند به محیط‌زیست آسیب برسانند. این پروژه دارای پتانسیل واقعی برای ارائه گزینه مناسب‌تر و سازگار با محیط‌زیست در بازار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده