تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۲۹۴۳۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در هفته نخست اسفند رقم خورد؛

بیش از۱۵.۲ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد

‌می‌متالز - بیش از ۱۵.۲ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا در هفته نخست اسفند (منتهی به ۵ اسفند) در بازار گواهی سپرده بورس کالا، دست به دست شد. سیمان از لحاظ حجم و سکه امامی (تمام) به لحاظ ارزش معاملات برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش می‌متالز، ۱۵ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۹۲ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۷۸۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۸ بهمن نیز بیش از ۹۹۸ میلیارد تومان برای ۱۵ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۰۷۸ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.
در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۷۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا (تمام) در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۵۳۱ میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان را ثبت کرد.
اوراق مبتنی بر تمام سکه طلا با کسب سهم ۶۸ درصدی در ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد. سکه طلا (تمام) سهم ۱۲ درصدی در حجم معاملات داشت و جایگاه سوم را در حجم کل بازار گواهی سپرده کالایی پس از سیمان و زعفران از آن خود کرد.
سیمان با ثبت معامله ۹ میلیون و ۲۳۴ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک ۷ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۶۱ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.
در هفته منتهی به ۵ اسفند ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۲۳ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۱۲۱ میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۲۰ درصدی در حجم و ۱۵ درصدی در ارزش جایگاه دوم در حجم و سوم در ارزش را به خود اختصاص داد.
ارزش معاملات یک میلیون و ۲۷ هزار و ۷۵۷ گواهی سپرده شیشه نیز به بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ حجم بعد از سیمان و زعفران و مقام دوم را از نظر ارزش پس از سکه طلا (تمام) از آن خود کند. این دارایی پایه توانست سهم ۷ درصدی از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی و سهم ۱۶ درصدی از ارزش کل این معاملات را به خود اختصاص دهد.
در هفته‌ای که گذشت معامله ۲۰ هزار و ۳۳۷ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۱.۵۶ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۷۵ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش بیش از ۱۲.۹ میلیون تومان دست به دست شد.

بیش از۱۵.۲ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد
بیش از۱۵.۲ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد

بیش از۱۵.۲ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده