حمیدرضا فولادگر، با اشاره به معاف شدن خودروهای هیبریدی از ارزش افزوده براساس یکی از بندهای مصوب شده لایحه هوای پاک گفت:خودروسازان معتقدند که تولید خودروهای هیبریدی برای آنها مقرون به صرفه نیست، لذا تاکید دارند که باید چتر حمایتی روی سر خودروسازان ایجاد شود، تا با پرداخت یارانه و فرهنگ سازی خط تولید خودروها به تدریج به سمت تولید خودروهای هیبریدی حرکت کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروسازان به تولید خودروهای هیبریدی تنها نگاه اقتصادی دارند، افزود:وزارت صنعت و نیرو باید از تولید خودروهای هیبریدی حمایت کنند و دولت باید هر چه سریعتر آیین نامه مشخصی برای تولید خودروهای هیبریدی تنظیم کند، تا نهاد متولی حمایت کننده از آن مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه امروز تمام مردم جهان به سمت کاهش وابستگی به سوخت فسیلی حرکت نمودهاند ، افزود :برقی شدن خودروها می تواند در کاهش آلودگی هوا،محیط زیست،آلودگی صوتی و استفاده بهینه از انرژی موثر باشد، همچنین ارزانقیمت بودن سوخت این خودروها نیز در کاهش هزینه حمل و نقل مردم تاثیر مثبتی دارد.
فولادگر بر لزوم تشکیل کنسرسیوم بین خودروسازان داخلی و خارجی برای تولید خودروهای هیبریدی تاکید کرد و یادآور شد:با توجه به قیمت بالای خودروهای برقی و هیبریدی،حمایت دولت و ارائه تسهیلاتی برای استفاده از این خودروها ضروری بوده البته مجلس با حذف مالیات بر ارزش افزوده این خودروها حمایت هایی از توسعه این نوع خودرو کرده است.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی و نظارت بر اجرای اصل ٤٤ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز تولید خودروهای برقی و هیبریدی باید به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گرفته و به تولید آن پرداخته شود.