تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۹۴۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت رکورد بی سابقه در تجارت دوجانبه ایران و ارمنستان در سال 2018

می متالز - سال 2018 درحالی پایان یافت که مجموع تجارت دو جانبه میان ج.ا.ایران و جمهوری ارمنستان به رقم 364 میلیون دلار بالغ گشت، رقمی که از زمان استقلال این جمهوری از شوروی سابق در سال 1991 بی سابقه بوده است.
ثبت رکورد بی سابقه در تجارت دوجانبه ایران و ارمنستان در سال 2018

به گزارش می متالز، محسن رحیمی، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان، گفت: سال گذشته میلادی مجموع صادرات ایران به ارمنستان معادل 269 میلیون دلار بوده که بالاترین میزان صادرات کشورمان به ارمنستان از زمان استقلال این کشور بوده است.

وی افزود: این حجم از تجارت در سالی تحقق یافته که از یک سو تحریم‌های بی سابقه آمریکا، تجارت خارجی ایران را با پیچیدگی‌ها و موانع بسیاری مواجه ساخته و از سوی دیگر کاهش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی فرصت مناسبی برای نفوذ به بازارهای خارجی و توسعه صادرات فراهم آورده است که این امر خود باعث هجوم شهروندان ارمنی به مرز مشترک و خرید کالاهای مورد نیازشان از ایران شده است.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان اظهار داشت: عمده محصولات صادراتی ایران به ارمنستان طی سال گذشته شامل گاز طبیعی، انواع محصولات پتروشیمی،محصولات فولادی، قیر، کاشی و سرامیک، میوه و خشکبار بوده است.

گفتنی است، بالاترین رکورد تجارت میان دو کشور تا پیش از این، مربوط به سال 2012 و با ارزش 328 میلیون دلار مشتمل بر 219 میلیون دلار صادرات و 109 میلیون دلار واردات ثبت شده بود.

عناوین برگزیده