به گزارش میمتالز، ازدحام جمعیت در ورودی ساختمان نگین سپاهان شهر اولین نشانه از یک رویداد جذاب و متفاوت بود. خانوادههایی که یکی یکی وارد میشدند و تیم حفاظت فیزیکی با یونیفرمهای آبی، همه را با احترام به محل برگزاری جشنواره راهنمایی میکرد.
انرژی مثبت و برق شادی را میشد در چشم فرزندان کارکنان فولاد مبارکه مشاهده کرد؛ کودکانی که دست در دست پدر و مادر برای شرکت در یک جشن شاد و به یاد ماندنی برای رسیدن به محل جشنواره عجله داشتند.
فضاسازی محیطی، آذینبندی، تنوع برنامهها و بازی ها، توجه به جزئیات، خلاقیت و نوآوری شاید مشخصه بارزی بود که در جشنواره بازیهای خانوادگی «+انرژی» موج میزد. رویدادی که روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به مناسبت اعیاد شعبانیه برای خانواده کارکنان این شرکت از ۴ تا ۱۲ اسفند ترتیب داده بود تا کارکنان و خانوادههای ایشان، یک شب بهیاد ماندنی را در کنار فرزندان خود تجربه کنند.
محمد سامونی رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در مورد این جشنواره اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا در دوره جدید محوریت فعالیتهای فرهنگی شرکت خانوادهها باشند. خانواده به عنوان اولین و اساسیترین عنصر مستقل اجتماعی نقش مهمی در فضای فرهنگی جامعه دارد. اگر خانوادهها در شرایط خوبی باشند؛ فضای جامعه هم به سمت بهتر شدن بیش میرود و طبعاً فولاد مبارکه هم از این بهبود متاثر میشود.
وی افزود: معمولاً کارکنان شاغل در فولاد مبارکه در ساعتهای ابتدایی روز از خانه بیرون میروند و دیروقت به خانه برمیگردند. بسیاری از این عزیزان نیز در قالب شیفتهای کاری فعالیت میکنند و ممکن است بخشی از شب یا روز را در خانه نباشند که این روند، وضعیت تفریح خانواده را نسبت به برخی از مشاغل مرسوم متفاوت میکند.
وی توضیح داد: ما به دنبال این هستیم که تفریحاتی جذاب را به خانوادهها معرفی کنیم و با برگزاری این برنامهها، حس شور و نشاط را در بین کارکنان خانواده بزرگ فولاد مبارکه افزایش دهیم که این موضوع باعث افزایش حس رضایت درونی در کارکنان و خانوادههایشان میشود. یکی از مولفههای خانوادهی متعالی تفریح و نشاط و با هم بودن است. جشنواره "+انرژی" با این نگاه طراحی و اجرا شد. محوریت قراردادن بازی به جای اجراهای صحنهای که در جشنهای قبلی مرسوم بود به خانواده کمک میکند مدل جدیدی از تفریح و شادی را با خانواده خود تجربه کنند و حتی آن را در دورهمیهای خانوادگی شان به عنوان الگو استفاده نمایند.
رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در ادامه گفت: میانگین سنی فرزندان پرسنل در خانواده فولاد مبارکه حدود ۱۰ سال است؛ از این رو ما سعی کردیم بر این مبنا برای کودکان ۴ سال به بالا و حتی والدین، بازیهایی را انتخاب و در فضای جشنواره پیاده سازی کنیم تا خانوادهها بتوانند در ایام ماه مبارک شعبان که با اعیاد متعددی خصوصا میلاد امام زمان (عج) همراه است یک شب به یادماندنی را در کنار هم سپری کنند. تلفیق بازیهای فکری و حرکتی، گروهی و فردی و دیجیتال و سنتی و همچنین بازیهای علمی، در این رویداد درکنار اجرای صحنهای کودکانه و آزمایشات علمی و اجرای همخوانی سرودهایی با مضامین تقویت خودباوری و توجه به ارزشهای دینی و ملی و نیز ابراز محبت به ساحت ائمه اطهار در میانه جنگ ترکیبی این روزهای دشمنان خانوادههای ایرانی از دیگر نکاتی بود که در این جشنواره به آنها توجه شد
سامونی در پایان گفت: در این ۹ شب جمعیتی بالغ بر ۴۵۰۰ نفر از همکاران و خانواده ایشان در مراسم حضور یافتند که تلاش میشود با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت در جشنوارههای آتی ظرفیت بیشتری برای استفاده خانوادهها فراهم شود.