تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۴۶۱۶
سرویس خبر : زمین شناسی

سامانه نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - با تصویب مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور و بازدید دوره‌ای از معادن شد.

به گزارش می‌متالز، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) دو بندالحاقی ۷ و ۸ تبصره ۷ در بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد.

بند الحاقی ۷- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با استفاده از ابزار‌های نظارتی اعم از نقشه برداری، استفاده از پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) تصاویر ماهواره ای، باسکول (قپان)‌های هوشمند، سامانه‌های الکترونیکی نظارت دقیق بر میزان استخراج معادن کشور را فراهم و از معادن بازدید‌های دوره‌ای بعمل آورد.

بند الحاقی ۸- به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی سهم معادن استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محور‌های جاده‌ای با اولویت جاده‌های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

به منظور جلوگیری از تخریب جاده‌های کشور ناشی از اضافه تناژ حمل تولیدات معدنی، کلیه معادن کشور مکلفند با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خروجی واحد تولیدی نسبت به استقرار دفتر صدور بارنامه اقدام نمایند، تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل محصولات واحد‌های تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به أخذ بارنامه و تأییدیه پیمایش توسط اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان می‌باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده