تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۲۹۴۷۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلا

‌می‌متالز - صالحی کارشناس ارزی بانک مرکزی گفت: تامین روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلا، این تالار از ۲ اسفند برای تامین نیاز‌های ارزی حواله راه اندازی شده است.

به گزارش می‌متالز، تامین روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلا، این تالار از ۲ اسفند برای تامین نیاز‌های ارزی حواله راه اندازی شده و همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ درخواست‌های حواله‌های ارزی درخصوص تخصیص نیاز‌های واردات را بررسی و تامین می‌کند. صالحی کارشناس ارزی بانک مرکزی از آخرین وضعیت امروز مرکز مبادله ارز و طلا گفت: امروز از ساعت ۹ صبح مرکز مبادله شروع به کار کرده است و براساس دیتای بازار در تالار اول و دوم ۲۶۹ میلیون دلار ارز‌های مختلف را عرضه کردیم و به تفکیک در تالار اول ۱۴۸ میلیون دلار که عرضه کننده بانک مرکزی بوده است و در تالار دوم ۱۲۰ میلیون دلار تقریبا ۱۲۱ میلیون دلار عرضه داشتیم.
صالحی تصریح کرد: توسط شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو، پالایشگاه‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و سایر صادرکنندگان این عرضه را داشتیم. البته نکته‌ای که وجود دارد، چون تا ساعت ۵ این بازار فعالیت دارد ممکن است این عرضه بیشتر شود و به طبع آن معاملات هم بیشتر شود.
وی افزود: اگر بخواهیم معاملات را نگاهی بیاندازیم به صورت خلاصه در تالار اول بیش از ۲۲ میلیون دلار معامله صورت گرفته است. در تالار دوم هم بیش از ۳۹ میلیون دلار، قریب به ۴۰ میلیون دلار معامله داشتیم تا به این ساعت از فعالیت بازار مبادله ارز برسیم.

صالحی ادامه داد: از ابتدای راه اندازی بازار مبادله یا همان تالار دوم ما تقریبا ۷۱۴ میلیون دلار به ارز‌های مختلف عرضه داشتیم در این بازار که بیش از ۵۹۹ میلیون دلار آن معامله شده است.
وی تصریح کرد:بیشترین تخصیص به ماشین آلات و وسایل مکانیکی قریب به ۲۵ درصد این تخصیص‌ها را در اختیار خودش داشته است و بعد از آن وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی بوده است و در مرحله سوم فلزات عمومی، مثل قلع و آهن و سایر فلزات بوده است و بیشترین تخصیص را به خودشان اختصاص دادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده