تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۲۹۴۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان بورس امروز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / رشد کم‌رمق شاخص‌ها در سایه افت سهام دلاری

‌می‌متالز - امروز شاخص کل بورس تهران دوباره در روند صعودی قرار گرفت و بخشی از ریزش روز گذشته را جبران کرد. با این حال، اما ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه بود.

به گزارش می‌متالز، امروز شاخص کل بورس تهران با رشد هفت هزار و ۷۳۰ واحدی، معادل ۰.۴۳ درصد بالا رفت تا در ارتفاع یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۹۴۴ واحد قرار گیرد.

در همین حال شاخص کل با معیار هم‌وزن هم چهار هزار و ۵۷۱ واحد بالا رفت و با صعود ۰.۸۶ درصدی به سطح ۵۳۷ هزار و ۵۶۳ واحدی رسید.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل ۰.۴۲ درصد، ۰.۷۷ درصد و ۰.۰۲ درصد رشد کردند.

در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم ۶۵ واحد افزایش یافت و به سطح ۲۲ هزار و ۷۸۴ واحدی رسید.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات بورس تهران به هفت هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان رسید. در همین حال ارزش معاملات فرابورس هم ۳۳ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان بود که تنها هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان از این میزان مختص معاملات سهام بود.

در این میان، اما ارزش معاملات خرد بازار سهام در مجموع بورس و فرابورس، امروز به ۶ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

گفتنی است از ابتدای اسفندماه تا کنون، ارزش معاملات خرد بازار سهام، نوسان داشته، اما به‌ویژه طی پنج روز معاملاتی گذشته، کاهشی بوده است.

عملکرد نماد‌ها

امروز در بورس تهران، نماد‌های کگل، رمپنا، وغدیر، خودرو، وبملت و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. در همین حال نماد فارس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشت.

از سوی دیگر نیز می‌توان به خودرو، شستا، خساپا، فولاد، خگستر، شتران و شپنا به عنوان پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورسی اشاره کرد.

در آن سوی بازار، در فرابورس هم نماد‌های انتخاب، فرابورس، بپاس، دی و کلر بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های فغدیر و شراز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

همچنین انتخاب، دی، کرمان، گدنا، فرابورس، فروژ و فگستر نیز پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورسی بودند.

امروز هم مانند روز گذشته، نماد‌های ریالی بیش از نماد‌های دلاری مورد توجه معامله‌گران بودند و اغلب آن‌ها بازدهی مثبت ثبت کردند؛ به نحوی که گروه‌های خودرو، بانک، انبوه‌سازی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل و سیمان توانستند رشد کنند.

اما در مقابل، اغلب نماد‌های گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی بازدهی منفی ثبت کردند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده