تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۹۴۹۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استفاده از نوعی سیمان در مکزیک برای مقابله با آلودگی هوا

‌می‌متالز - در مکزیک از نوعی سیمان در ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود که با آلودگی هوا مقابله می‌کند.

به گزارش می‌متالز، در مکزیک از نوعی سیمان در ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود که با آلودگی هوا مقابله می‌کند.

آلودگی هوا یک مشکل بزرگ در سراسر جهان و از جمله در شهر‌ها است. با گسترش شهرنشینی معضل آلودگی هوا به خوبی احساس می‌شود. در این حال یک شرکت ساخت و ساز در مکزیک راه حلی را برای مقابله با آلودگی هوا پیدا کرده است.

شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک یکی از آلوده‌ترین شهر‌های جهان از نظر آلودگی هوا است. اما طرح‌هایی در دست اجرا است که به دنبال مقابله با آلودگی هوا هستند. یکی از این طرح‌ها در بخش ساخت و ساز ساختمان اجرا می‌شود. در این طرح در ساخت ساختمان‌ها از سیمانی استفاده می‌شود که به رفع آلودگی هوا کمک می‌کند. این محصول آکسی مورو نام دارد.

آدولفو کورئا‏، معمار ابداع کننده این طرح گفت: بیشتر آلودگی هوا ناشی از احتراق ناقص سوخت در موتور خودرو‌ها است. این سیمان آلودگی هوا را از طریق فرآیند کاتالیزگر نوری جذب خود می‌کند. این ذرات به دیوار جذب می‌شوند و از هوا حذف می‌شوند.

در این طرح از موادی استفاده می‌شود که ۲ دلار گرانتر از رنگ‌های عادی هستند. امروز از این سیمان برای پوشاندن دیوار‌های ساختمان‌ها در پایتخت مکزیک استفاده می‌شود.

آندریا بیزبرگ کارشناس آلودگی هوا معتقد است که این طرح نباید متوقف شود. وی گفت: این‌ها راه حل‌هایی فنی هستند که به ریشه معضل توجه دارند. ما هوا را بسیار آلوده کرده ایم و اقدامات کمی برای مقابله با آن انجام داده ایم. با اجرای این طرح‌ها ما می‌توانیم آلودگی‌های هوا را کم کنیم.

بخش ساخت و ساز نقش مهمی در آلودگی هوا در مکزیک دارد که با استفاده از این سیمان می‌توان این آلودگی را کاهش داد.

آدولفو کورئا گفت: استفاده از سیمان آکسی مورو برای چندین دهه می‌تواند آلودگی هوا را رفع کند. به محض نزدیک شدن آلودگی به دیوار‌ها آلودگی از طریق فرآیند کاتالیزگر نوری جذب آن می‌شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده