تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۹۵۱۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سیمان کردستان موفق در بازار صادراتی؛

صادرشدن تمام کلینکر‌های "سکرد"

‌می‌متالز - درآمد عملیاتی شرکت سیمان کردستان در بازار خارجی با رشد ۱۱۴ درصدی در مقایسه با دی‌ماه ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان کردستان در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در بهمن‌ماه سال جاری از فروش محصولات خود در بازار داخلی و خارجی شناسایی کرد، برابر با مبلغ ۲۷ میلیارد تومان بود، از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری نیز میزان درآمد تجمیعی این شرکت سیمانی بالغ‌بر ۱۴۴ میلیارد تومان به اطلاع سهام‌داران رسیده است.

صادرشدن تمام کلینکر‌های
"سکرد" میزان درآمد عملیاتی که در بهمن‌ماه سال جاری از فروش محصولات خود به دست آورد مربوط به حضور این شرکت در بازار داخلی و صادراتی بود، بیشترین میزان درآمدی که سیمان کردستان در این دوره ماهانه شناسایی کرد متعلق به بازار خارج از کشور بود که ۵۶ درصد از درآمد بهمن‌ماه را دربرگرفته بود.

درآمد صادراتی که سیمان کردستان در یازدهمین ماه از سال جاری به ثبت رساند برابر با ۱۵ میلیارد تومان بود، معمولاً "سکرد" در بازار صادراتی حضور ثابتی داشته است؛ اما در بهمن‌ماه حضور خود را پررنگ‌تر به سهام‌داران خود نشان داد.

روند درآمدزایی " سکرد "

شرکت سیمان کردستان میزان درآمد عملیاتی که در بهمن‌ماه سال جاری از فروش محصولات خود به ثبت رساند با کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته همراه بود؛ درآمد عملیاتی این شرکت سیمانی در بازار خارجی با رشد ۱۱۴ درصدی در مقایسه با دی‌ماه که ۷ میلیارد تومان به ثبت رسیده بود، مواجه شد.

صادرشدن تمام کلینکر‌های
شرکت سیمان کردستان در بهمن‌ماه یکی از بهترین ماه‌های خود را سپری کرده و عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است و آغازگر روندی صعودی بوده است. این شرکت در بهمن‌ماه سال جاری در مقایسه با دی‌ماه ۵۹ درصد افزایش درآمد داشته است.

همان گونه که گفته شد "سکرد" در بهمن‌ماه میزان فروشی که از بازار صادراتی در کارنامه مالی خود شناسایی کرد برابر با ۱۵ میلیارد تومان بود، این شرکت سیمانی در بهمن‌ماه سال گذشته میزان درآمدی که از بازار داخل کسب کرده بود برابر با ۶ میلیارد تومان بود که در بهمن‌ماه سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش داشته و این موضوع نکته قابل‌توجهی از درآمدزایی این شرکت است.

صادرشدن تمام کلینکر‌های
سیمان کردستان مقدار تولید خود را در این دوره ماهانه برابر با ۳۳ هزار و ۶۶۲ تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن‌ماه نیز بیشتر از ۲۳۳ هزار تن محصول تولید کرد، بیشترین مقدار تولید سکرد در ۱۱ ماه گذشته متعلق به سیمان بود.

"سکرد " در پایان بهمن‌ماه سال جاری بالغ‌بر ۲۲۶ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخل و خارج از کشور به فروش رساند که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش متعلق به فروش محصول «سیمان» در بازار داخلی با ۱۳۶ هزار تن بود، سیمان کردستان در ۵ ماه سپری‌شده از سال مالی موفق به فروش ۲۲۶ هزار تن از محصولات خود شد.

صادرشدن تمام کلینکر‌های
عنوان پرفروش‌ترین محصول سیمان کردستان را در بهمن‌ماه محصول «کلینکر (بازار خارجی)» با ۱۵ میلیارد تومان یدک می‌کشد، میزان درآمدی که از فروش این محصول در یازدهمین ماه از سال جاری به ثبت رسید ۵۶ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد، نرخ فروش این محصول با رشدی که داشت به مبلغ ۹۵۰ هزار تومان درازای هر تن رسید.

دیگر محصولات به فروش رسیده شرکت سیمان کردستان در بهمن‌ماه در بازار داخل کشور به ترتیب عبارت‌اند از سیمان و آهک بیشترین محصول فروخته‌شده در بازار داخلی مربوط به سیمان است که نرخ فروش این محصول در بازار داخلی کشور ۵۷۵ هزار تومان درازای هر تن مورد معامله قرار گرفت.

شرکت سیمان کردستان در بهمن‌ماه یکی از بهترین گزارش‌های ماهانه خود را رقم زد و عملکرد قابل‌قبولی ثبت کرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده