به گزارش میمتالز، بورگن گولدنر، از مدیران پروژه خودروهای هیدروژنی بامو، این خبر را همزمان با آغاز آزمایش تعداد محدودی از این خودروها اعلام کرد. به گزارش BBC خودروی هیدروژنی از طریق ترکیب هیدروژن با اکسیژن هوا الکتریسیته تولید میکند. این خودرو هوا را آلوده نمیکند و با هر بار سوختگیری مسیری طولانیتر از خودروهای الکتریکی حرکت میکند. خودروهای هیدروژنی برخلاف خودروهای الکتریکی به زمان زیادی برای شارژ باتری نیاز ندارند و در چند دقیقه سوختگیری میکنند.
بامو در سال ۲۰۱۹ یک مدل هیدروژنی براساس شاسیبلند X ۵ ساخت. این خودرو با هر بار سوختگیری میتواند تا ۵۰۴ کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو کمتر از شش ثانیه است و ۴۰۱ اسببخار قدرت دارد. حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰کیلومتر در ساعت است. بامو حدود صد دستگاه از این خودروها را برای آزمایش به شهرهای مختلف جهان خواهد فرستاد. آقای گولدنر میگوید بامو منتظر ساخت مراکز سوختگیری خودروهای هیدروژنی است که قرار است زیرساخت آنها توسط اتحادیه اروپا فراهم شود. قرار است در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسیرهای اصلی، هر ۱۵۰ کیلومتر یک ایستگاه سوختگیری ساخته شود. مدیران بامو معتقدند ساخت باتری برای خودروهای الکتریکی در آینده با محدودیتهایی روبهرو خواهد شد و این محدودیتها فرصت را برای تولید خودروهایی فراهم میکند که از سوختهای پاک دیگر مانند هیدروژن استفاده میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد