تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۹۵۳۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گزارشی سبز؛

کاشت حدود ۱۶۰ هزار اصله درخت توسط مجتمع مس شهربابک

‌می‌متالز - مجتمع مس شهربابک در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی خود پروژه‌های مختلف درختکاری را در سال‌های اخیر اجرا کرده است که تعداد این درختان تا خرداد ماه سال آینده به ۱۳۰ هزار اصله می‌رسد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، مهندس کافی معاونت مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس شهربابک در آیین روز درختکاری گفت: اولین پروژه‌ی درختکاری مجتمع مس، درختکاری ۳۵۰ هکتاری شامل ۵۵ هزار نهال در شعاع ۱۵ کیلومتری کارخانه‌ی ذوب مس خاتون آباد بوده است که پس از حدود ۴ سال نگهداری‌های لازم، تحویل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهربابک شده است.

کاشت حدود ۱۶۰ هزار اصله درخت توسط مجتمع مس شهربابک

وی افزود: در ادامه‌ی این پروژه، میزان ۳۵۰ هکتار دیگر از مراتع شامل ۵۵ هزار بذر بادام کوهی همراه با تشتک سازی نیز آغاز گردیده است.

مهندس کافی اظهار داشت: درختکاری در شهر‌ها و مناطق مسکونی از دیگر برنامه‌ی های مجتمع مس در این زمینه بوده است که در اولین اقدام، با همکاری شورا و شهرداری شهر خورسند عملیات کاشت ۵ هزار اصله درخت در حاشیه بزرگراه خلیج فارس از  چند روز گذشته آغاز شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌ی درختکاری حاشیه بزرگراه خلیج فارس از شهر خورسند تا پل تاجوییه ادامه خواهد داشت و امیدواریم در این پروژه علاوه بر این ۵ هزار درخت، تعداد ۵ تا ۱۰ هزار اصله درخت دیگر تا خرداد ماه کاشته شود.

معاونت مهندسی مجتمع مس شهربابک از اجرای پروژه درختکاری ۲۰ هکتاری شهر خاتون آباد خبر داد و گفت: این پروژه ۵ هزار نهالی با همکاری شهرداری و شورای شهر خاتون آباد به زودی آغاز خواهد شد.

کافی همچنین از پروژه درختکاری توسط سازمان‌های مردم نهاد در شهربابک خبر داد و گفت: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌ی محیط زیست، تعداد ۵ تا ۶ هزار اصله درخت مثمر و بومی شهربابک در حدفاصل بهشت زهرا و دوراهی میمند و روستا‌های اطراف معدن میدوک در روز‌های آینده کاشته خواهد شد.

آیین روز درختکاری با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر و معاونین مجتمع مس و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خورسند در حاشیه‌ی بزرگراه خلیج فارس با کاشت ۵ هزار اصله درخت برگزار شد.

تعداد بازدید : 3
عناوین برگزیده