تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۹۵۵۵۰
سرویس خبر : محیط زیست

درخواست "صفا" از وزیر اقتصاد/ حق پارسیان از آلایندگی پارس‌جنوبی به استان پرداخت شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان، با اشاره به اثبات انتشار آلایندگی‌های پارس‌جنوبی به پارسیان خواستار پرداخت حق آلایندگی به استان شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان در هفتاد و پنجمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهارداشت: استان هرمزگان دروازه اقتصادی کشور و ظرفیت‌های زیرساختی و توان طبیعی آن، نماد توانایی اقتصادی ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مسائل و موانع اقتصادی هرمزگان، عمدتا دارای ماهیت غیرمنطقه‌ای و حل این مسائل محرک، گشاینده و تسهیل‌گر اقتصادی ملی است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، بیان‌کرد: عمده‌ی خواسته‌های فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی استان در چهار محور خلاصه می‌شود که نخستین مطالبه‌ی ما صدور اجازه تردد خودرو‌های با پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در پهنه جغرافیایی استان هرمزگان است.

صفا عنوان کرد: ما درخواست داریم در انتقال پرونده‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقیِ فعال در استان هرمزگان به اداره کل امور مالیاتی استان تسریع شود تا مردم استان از مزایای درآمد‌های مالیاتی استان بهره‌مند شوند.

وی تصریح‌کرد: پرداخت عوارض آلایندگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی پارس جنوبی به شهرستان پارسیان دیگر مطالبه‌ی ما است که علی‌رغم تایید گسترش دامنه آلودگی به این شهرستان و ابلاغ آن به سازمان امور مالیاتی، تاکنون اجرایی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، خاطرنشان کرد: همکاری سازمان امور مالیاتی در واریز سهم سه در هزار و چهار در هزار درآمد مشمول اشخاص حقوقی فعال در استان به حساب اتاق بازرگانی، چهارمین مطالبه ما است.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده