تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۵۲۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی در طرح‌های صنعتی استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور ۲۰۹ جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر خبر داد و گفت: برای ساخت این واحد‌های صنعتی ۵ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی، با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر طرح‌های مختلفی از جمله صنعتی و معدنی در استان افتتاح و وارد مدار تولید شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۲۸ واحد صنعتی و معدنی در استان بوشهر وارد مدار تولید شده است تصریح کرد: این طرح‌ها در ۱۱ ماه امسال با سرمایه‌گذاری بیش از ۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۸۸۰ نفر افتتاح شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور ۲۰۹ جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۹ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان و اشتغال ۵ هزار و ۷۱۰ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی عنوان کرد: مجاورت با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، منابع غنی فرآورده‌های دریایی، امکانات مربوط به پرورش آبزیان به‌ویژه میگو، وجود تأسیسات بندری مناسب، کشت وسیع نخیلات و تولید بیش از ۱۳۰ هزار تن محصول خرما فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است.

مدیرکل صمت استان بوشهر ذخایر و منابع غنی نفت و گاز در پارس جنوبی، وجود بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارگ، پالایشگاه گاز فجر جم و دهه‌ها مجتمع پتروشیمی، واحد‌های پالایشگاه گاز و منابع غنی مواد معدنی، از دیگر فرصت‌های مطلوب برای ایجاد سرمایه‌های صنعتی در استان دانست.

صفوی از وجود ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: این ظرفیت‌ها از جمله زیر ساخت‌های استان برای ایجاد و توسعه واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای رفع مسائل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف نظیر مسائل بانکی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و ... به‌صورت ویژه و مستمر پیگیری و دنبال می‌کند خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسوولان به‌صورت ویژه از بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده