تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۴۰۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

ادامه صعود شاخص‌های بورس و فرابورس

‌می‌متالز - در جریان معاملات سومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۳۴۳ واحد (۰.۸۱ درصد) افزایش به رقم ۵۳۸ هزار و ۸۰۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۲۹ هزار و ۵۰ واحدی (۱.۶۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۸۳۸ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز چهارشنبه نهم اسفند ماه، بیش از ۱۸ میلیارد و ۱۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۰ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۴ هزار و ۸۰۴ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۶۸ هزار و ۴۵۷ معامله به ارزش ۸ هزار و ۹ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۴۵ هزار و ۷۱۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۴۶۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۴ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۵ هزار و ۹۱۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۸ هزار و ۱۱۰ واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با ۲ هزار و ۶۱۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۹۹۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۸۵۹ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۸۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، بانک پاسارگاد با ۴۲۷ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۳۶۱ واحد، شرکت ایران خودرو با ۲۷۰ واحد، شرکت سایپا با ۲۴۹ واحد و گروه بهمن با ۲۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، نهم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۲۸ واحدی به رقم ۲۳ هزار و ۴۳ واحد رسید. همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۸۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶۹ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، سرمایه گذاری صبا تامین با ۹۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۵ واحد، شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۲۹ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۶ واحد و گروه انتخاب الکترونیک با ۲۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات با ۱۰ واحد، شرکت آرمان شرکت آهن و فولاد ارفع با ۵ واحد، بانک دی با ۳ واحد، شرکت بخش البرز با ۲.۵ واحد و شرکت زغالسنگ پرورده طبس با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده