تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۹۳۸۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

شاخص کل سبز ماند

‌می‌متالز - در جریان معاملات دومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۸ واحد (۰.۳۶ درصد) کاهش به رقم ۵۳۴ هزار و ۴۶۴ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۴ هزار و ۸۴۰ واحدی (۰.۲۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه، بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۲۲ هزار و ۵۷۴ معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۱۰۰ هزار و ۸۶۲ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۹ هزار و ۲۶۸ معامله به ارزش ۹ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۶۰ هزار و ۲۷ معامله به ارزش ۸ هزار و ۷۰ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۵۱ هزار و ۵۶۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۳۲۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲ هزار و ۳۸ واحد، شرکت پتروشمی گارس با یک هزار و ۲۴۰ واحد، شرکت ایران خودرو با یک هزار و ۱۹۵ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۱۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، توسعه صنایع و معادن خاورمیانه با یک هزار و ۲۹۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۰۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۷۶۲ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۷۲۷ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵۷۴ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، هشتم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۴۲.۸۱ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۲۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، سنگ آهن گهر زمین با ۷۵ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جوب با ۳۳ واحد، شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۲۸ واحد، شرکت بیمه پاسارگاد با ۱۵ واحد و شرکت آهن و فولاد ارفع با ۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

پلیمر آریا ساسول با ۴۹ واحد، شرکت پتروشمی زاگرس با ۲۹ واحد، شرکت گروه انتخاب الکترونیک آرمان با ۱۰ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر سادرات با ۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده