تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۸۸۷۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۰ درصد واحد‌های صنعتی گناباد برای صرفه جویی مصرف گاز داوطلبانه فعالیت خود را تعطیل کردند

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های صنعتی در گناباد با هدف صرفه جویی در مصرف گاز بدنبال شرایط برف و یخبندان، فعالیت خود را به صورت داوطلبانه تعطیل کردند.

به گزارش می‌متالز، هادی ایزدی اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از واحد‌های صنعتی در گناباد با هدف صرفه جویی در مصرف گاز بدنبال شرایط برف و یخبندان، فعالیت خود را به صورت داوطلبانه تعطیل کردند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد افزود: از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی و معدنی مستقر در شهرستان گناباد، ۱۰۰ واحد تولیدی به دلیل بارش برف و یخبندان و برای کاهش صرفه جویی در مصرف گاز به صورت داوطلبانه فعالیت خود را تعطیل کردند و یا تولید خود را کاهش دادند.

وی بیان کرد: تعطیلی و یا کاهش تولید واحد‌های تولیدی گناباد نقش مهمی در جلوگیری از بروز مشکل و یا کمبود مصارف خانگی داشته است و طبق برنامه ریزی مناسب سعی شده است که با مدیریت مصرف در شهرک‌های صنعتی خللی در تامین گاز ایجاد نشود.

ایزدی ادامه داد: واحد‌های تولیدی علاوه بر فصل زمستان، در تابستان سالجاری هم در زمان پیک گرما برای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از بروز مشکل در تامین برق برای مصارف خانگی، برای چند روزی واحد‌های خود را تعطیل و یا خط تولید خود را کاهش داده بودند.

وی خاطر نشان کرد: تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی در بردارد، ولی تولیدکنندگان همیشه در زمان بروز بحران تامین برق و گاز به صورت داوطلبانه برای رفع مشکل مشارکت و همکاری دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از مسوولان خواست که واحد‌های تولیدی که با وجود این هزینه‌ها و مشکلات واحد‌های تولیدی خود را در این شرایط خاص تعطیل کردند بیشتر مورد حمایت قرار دهند تا خسارت‌های آن‌ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده