تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۹۳۸۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تکمیل بزرگترین طرح فرآوری معدنی گناباد نیازمند بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: برای تکمیل طرح فروسیلیس، بزرگترین طرح فرآوری مواد معدنی در گناباد بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش می‌متالز، هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد روز یکشنبه در جریان بازدید مدیر امور شعب بانک ملی خراسان رضوی از طرح فرآوری مواد معدنی فروسیلیس گناباد گفت: اجرای این طرح از ۲ سال گذشته آغاز شده و تاکنون با صرف هزینه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک ملی تامین شده است.

او افزود: برای اجرای طرح فروسیلیس گناباد در مجموع ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن قرار است از محل تسهیلات بانک ملی و سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تامین شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد ادامه داد: با تامین به موقع منابع مالی این طرح ظرف ۱۸ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر در گناباد را فراهم می‌کند.

ایزدی بیان کرد: وجود ۲۰ ماده معدنی به ویژه کائولن، سنگ‌های ساختمانی، مس، آهن، سرب، قلع و روی، فعالیت ۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیر فلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی، شناسایی ۱۴ نقطه امید بخش معدنی و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی در اکتشافات معادن مس و طلا از جمله توانمندی‌های گناباد در عرصه معدن است.


اجرای طرح بزرگ فروسیلیس جز مهم‌ترین طرح‌ها در بخش مواد معدنی در گناباد است


حمید صفایی نیکو مدیر امور شعب بانک ملی خراسان رضوی هم اجرای طرح بزرگ فروسیلیس را از طرح‌های مهم در بخش مواد معدنی در گناباد و به خصوص جنوب این استان دانست و گفت: با بهره برداری از آن تحول بزرگی در بخش صنعت و معدن منطقه ایجاد می‌شود.

واحد فروسیلیس گناباد در زمینه فرآوری مواد معدنی شامل سیلیس و شمش منیزیم فعالیت خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده