تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۸۶۵۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شناسایی ۱۴ نقطه امیدبخش معدنی در گناباد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۱۴ نقطه امیدبخش جهت اکتشاف و استخراج مواد معدنی شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، هادی ایزدی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: این نقاط امید بخش معدنی بیشتر در زمینه‌های مس، سرب، آهن، منگنز هستند که مطالعات آن طی سال‌های گذشته در گناباد صورت گرفته و یا در دست انجام است.

او افزود: یکی از نتایج مهم مطالعات در نقاط امید بخش معدنی در گناباد آغاز عملیات اکتشاف‌های معدنی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از ۲ هفته گذشته در حوالی روستای نجم‌آباد است.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد ادامه داد: بیشتر معادن از نوع کانی غیر فلزی هستند و با توجه به اینکه معادن گناباد ظرفیت استخراج کانی‌های فلزی را دارد و ارزش اقتصادی معادن فلزی زیاد است، برای رونق چرخه معادن به دنبال اکتشاف معادن فلزی از جمله مس، سرب، آهن، منگنز هستیم.

ایزدی بیان کرد: از مجموع ۵۱۰ هزار تن استخراج سالیانه معادن گناباد، ۵۵ درصد آن در فرآوری و بقیه مواد به صورت خام، برای فرآوری به شهر‌های دیگر فرستاده می‌شود.

او کمبود واحد‌های فرآوری را از مشکلات مهم در بخش معدن گناباد برشمرد و تصریح کرد: با افزایش این سری واحد‌ها خام فروشی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، اداره صنعت و معدن و تجارت با پرداخت تسهیلات از واحد‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری مواد معدنی حمایت می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تاکید کرد: مقادیر زیادی مواد معدنی و ۲۵۰ هزار تن خاک و سنگ، سالانه در گناباد استخراج می‌شود که برخی از این مواد به خصوص کائولن به دلیل نبود صنایع فرآوری به صورت خام برای مصارف واحد‌های تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.

ایزدی اظهار کرد: تولید کائولن از جمله قابلیت‌های خاص گناباد به شمار می‌رود و واحد‌های استخراج کائولن در گناباد ملزم به راه‌اندازی واحد فرآوری این مواد شده‌اند و با راه اندازی واحد تولید کاشی در آینده نزدیک، سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن کائولن، معادل ۷۰ درصد تولید در این واحد مصرف می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده