تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۱۹۰۱۶
سرویس خبر : زمین شناسی
در ۵ سال گذشته

افزایش ظرفیت اکتشافی معادن گناباد به ۳۴ میلیون تُن

می متالز - ظرفیت اکتشافی معادن گناباد طی ۵سال گذشته از ۲۷میلیون تُن به ۳۴میلیون تن افزایش یافته است.
افزایش ظرفیت اکتشافی معادن گناباد به ۳۴ میلیون تُن

به گزارش می متالز، فرماندار گناباد گفت: در همین مدت۶۴واحد تولیدی به مجموع واحدهای تولیدی شهرستان گناباد اضافه شده است.

حامد قربانی تصریح کرد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، طی دو هفته گذشته، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور معاون استاندار و تعدادی از  روسای سازمان‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان با محوریت گناباد در این شهرستان برگزار شد که منجر به  انعقاد ۱۶تفاهمنامه اقتصادی به ارزش ۹هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شد.

فرماندار گناباد افزود: همچنین در طی یک سال گذشته، با حمایت‌های دولت، مشکلات چهار واحد تولیدی، رفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.

قربانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، مشکلات و آسیب‌های زیادی برای حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، بازار و تولید ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از اصناف و فعالان گردشگری تمهیدات خاصی را پیش‌بینی کرد که از جمله آنها می‌توان به مهلت به بدهکاران بانکی تسهیلات و به تعویق انداختن مهلت پرداخت قبض‌های آب، برق و گاز مشترکان این بخش‌ها اشاره کرد.

۱۷۲واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که این واحدها برای سه هزار و ۲۸۴نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده