تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۹۵۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
ادامه رشد قیمتی محصولات فولاد مبارکه

سیگنال بورس کالا به سهام/ پرواز قیمتی کاتد ملی مس

می متالز - در معاملات دیروز بورس کالا، بزرگان گروه فلزات اساسی به عرضه محصولات پرداخته‌اند. شرکت فولاد مبارکه به عرضه محصولات (انواع ورق) پرداخته است. ملی مس ایران نیز عرضه محصولات مس را در دستور کار قرار داده است. در حالی‌که به پایان سال 97 نزدیک می‌شویم همگام با افزایش قیمت جهانی محصولات و همچنین رشد نرخ دلار تقاضا برای محصولات نیز رشد محسوسی را نشان می‌دهد.
سیگنال بورس کالا به سهام/ پرواز قیمتی کاتد ملی مس

به گزارش می متالز، در حالی‌که همچنان آمار معاملات محصولات فولاد مبارکه به ثبت نرسیده است اما تابلوی معاملات از جهش نرخ خبر می‌دهد. فولاد مبارکه در معاملات دیروز بورس کالا بیش از 91 هزار تن ورق گرم B را با قیمت پایه حدود 4 میلیون و 410 هزار تومان عرضه کرد که با تقاضای قابل توجه، رشد نزدیک به 6 درصدی را تجربه کرد (بر اساس اطلاعات اولیه). علاوه بر این حدود 31 هزار تن ورق گرم C نیز عرضه شد که این محصول نیز بر اساس تابلوی معاملات با تقاضای قابل توجه، رشد بیشتر از 10 درصدی را تجربه کرده است. تاریخ تحویل محصولات گرم فولاد مبارکه پایان اردیبهشت سال 98 است.

فولاد مبارکه همچنین 20 هزار تن ورق سرد نیز با قیمت پایه 5 میلیون و 41 هزار تومان در معاملات دیروز بورس کالا برای تحویل در پایان خرداد عرضه کرد که با رشد اندک قیمتی به فروش رسید. علاوه بر این در عرضه محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه 4300 تن ورق گالوانیزه با قیمت پایه 6 میلیون و 424 هزار تومان و 1900 تن ورق قلع اندود با قیمت پایه 9 میلیون و 121 هزار تومان عرضه کرد. ورق گالوانیزه با جهش قیمتی تا بیش از 9 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر تن معامله شد و ورق قلع اندود نیز در قیمت پایه با تقاضایی بیش از مقدار عرضه مورد معامله قرار گرفت. 

ملی مس ایران نیز در معاملات دیروزعرضه محصولات مختلف را در دستور کار قرار داد. عرضه 3 هزار تنی کاتد ملی مس ایران با تقاضای قابل توجه در سطح قیمتی بیش از 64 میلیون تومان به ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت، این در حالی است که قیمت پایه عرضه کاتد به ازای هر تن حدود 53 میلیون و 674 هزار تومان بود که با جهش نزدیک به 20 درصدی مورد معامله قرار گرفت. البته مطابق با محصولات فولاد مبارکه، کاتد نیز همچنان در سامانه معاملات به ثبت نرسیده اما تابلوی معاملات آنلاین گواه جهش قیمتی محصولات است. ادامه رشد قیمتی کاتد در بازار جهانی و علاوه بر این تلاطم دوباره بازار ارز و تحریک انتظارات تورمی را باید دلایل اصلی رشد قیمتی محصولات فلزی و کاتد ملی مس دانست.

عناوین برگزیده