تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۹۵۷۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

حال و هوای بازار بیلت فیلیپین/ ناگهان تقاضای خرید کاهش یافت

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش خرید بیلت فولادی در بازار فیلیپین پس از رشد قیمت‌ها در ۱۰ روز اخیر حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، درحالی میزان فروش بیلت فولادی در بازار فیلیپین در ۱۰ روز اخیر با قیمت بالا انجام شد که میزان فروش در چند روز اخیر کاهش یافته است.

براساس گفته یک تاجر فیلیپینی، میزان فروش فولاد در ماه فوریه بسیار بالا بود و به نظر می‌رسد خوش‌بینی فعالان بازار منجر به کاهش فعالیت تجاری شده است.

در همین حال، براساس گفته یک فولادساز ویتنامی، رشد اخیر قراضه فولادی آسیا به کارخانه‌های بیلت سازی هزینه مازاد تحمیل کرده است.

پیشنهادات قیمتی خریداران در کشور‌های جنوب شرق آسیا برای بیلت ۵ sp با شیوه معاملاتی cfr مانیلا در بازه ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار به ازای هر تن افزایش یافت درحالی که بازه پیشنهادی این خریداران در هفته پیش از آن، ۶۱۰ تا ۶۱۵ دلار به ازای هر تن cfr گزارش شده بود. یک تاجر در بازار سنگاپور در این باره گفت: دلیل این رشد این است که خریداران به دلیل تفاوت بالای میان پیشنهاد خرید و فروش، نمی‌توانند به میزان موردنیاز انبار خود را تامین کنند.

در هفته قبل، یک معامله شامل ۱۰ هزار تن بیلت ۵ sp چینی با شیوه معاملاتی cfr فیلیپینی با قیمت ۶۲۵ دلار به ازای هر تن انجام شد.

همچنین شنیده شده است که بیلت ۵ sp ویتنامی با شیوه معاملاتی cfr فیلیپین با قیمت ۶۲۵ دلار به ازای هر تن انجام شد. البته این قراداد در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشد.

در همین حال، یک محموله شامل ۱۰ هزار تن بیلت ویتنامی در آغاز هفته با قیمتی مشابه به فیلیپین گزارش شد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی، cfr مانیلا در بازه ۶۲۵ تا ۶۳۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از رشد ۵ و ۱۵ دلاری به ازای هر تن نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب در دو بازه ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار و همچنین ۶۱۰ تا ۶۱۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته بیلت چینی ۵ sp با قیمت ۶۲۵ دلار به ازای هر تن cfr مانیلا عرضه می‌شد. در همین حال، پس از گزارش کاهش قیمت معاملات فیوچرز چین، خریداران تمایلی به خرید محصول نشان ندادند.

همچنین بیلت ۵ sp و ۳ sp اندونزی به ترتیب با قیمت ۶۴۰ تا ۶۴۵ دلار و همچنین ۶۳۰ دلار به ازای هر تن cfr موجود بودند. در زمان انتشار این نشریه این شایعه پخش شده بود که یک کارخانه محموله‌ای با قیمت ۶۲۰ دلار به ازای هر تن فوب را در طول هفته جاری به تاجران فروخت، اما صحت این خبر تایید نشد.

در همین راستا، در هفته گذشته پیشنهاد قیمتی بیلت ۵ sp تایلند با شیوه معاملاتی cfr مانیلا در حدود ۶۳۰ دلار به ازای هر تن شنیده شد. یک بازرگان در بازار چین در این باره مطرح کرد: من فکر می‌کنم قیمت ۶۲۵ دلار به ازای هر تن cfr مانیلا قیمت معقولی است، اما بازار فیوچرز چین ریزش کرد، بنابراین فعالان بازار منتظر خواهند ماند. در همین حال، یک بازرگان ثانویه با وی هم عقیده بود.

بازرگان دیگری در بازار فیلیپین اظهارداشت: در بازار محصول کمی موجود است. تنها چندین پیشنهاد قیمتی از کارخانه‌های کوچک در ویتنام، مالزی و چین مشاهده می‌شود. وی در ادامه افرود: من همچنین باور دارم که پیشنهادات قیمتی در روندی صعودی قرار دارند و فیلیپین مثال بارزی است. کسی محصول خریداری نخواهد کرد و همه منتظر تغییر شرایط می‌مانند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده