تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۹۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد؛

اخذ مجوز از وزارت تعاون برای ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی ضرورت ندارد

می متالز - کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بر عدم ضرورت اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی تاکید کردند.
اخذ مجوز از وزارت تعاون برای ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی ضرورت ندارد

به گزارش می متالز به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در شصت و دومین نشست این هیات بر عدم ضرورت اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی تاکید کردند.

این نشست به منظور بررسی نظرات نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آثار نامطلوب اجرای مصوبه هیئت مقررات‌زدایی در خصوص "عدم ضرورت اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی" برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، در این نشست، نمایندگان وزارتخانه مذکور، مصوبه فوق را منجر به از دست رفتن نقش نظارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بروز مشکلاتی در تعاونی‌ها دانستند.

این گزارش حاکی است، اعضای این هیات پس از استماع نظرات کلیه ذینفعان، بر اجرای مصوبه هیئت در راستای تسهیل فرآیند کسب و کار در حوزه تعاونی‌ها، تأکید کردند.

همچنین به منظور رفع دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در جهت تقویت ابعاد نظارتی وزارتخانه مذکور، مقرر شد برای اعمال نظارت بر ثبت تغییرات شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون، ظرف مدت یک هفته چک لیست مشترکی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون ایران و اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تدوین شود که در گام اول به صورت فیزیکی و پس از فراهم شدن زیرساخت لازم تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ در قالب الکترونیکی، مورد تبادل قرار گیرد.

این گزارش تاکید می‌کند، این چک لیست به منزله ایجاد مجوز نیست و سازمان بازرسی کل کشور نیز بر این موضوع نظارت می‌کند.

عناوین برگزیده