تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۹۵۹۱۵

مسدودسازی ۹ سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما

‌می‌متالز - تعدادی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما که مجوز فروش بلیت نداشتند، به دستور سازمان هواپیمایی کشور مسدود شدند. سازمان هواپیمایی کشور از مردم خواست با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی مردم حتما از سایت‌های معتبر اقدام به خرید بلیت کنند.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از مسدودسازی ۹ سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما خبر داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری امروز اعلام کرد: ۹ سایت فاقد مجوز فروش بلیت هواپیما که با آشفته کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت می‌کردند، مسدود می‌شوند.

جعفر یازرلو اظهار کرد: با پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری و ورود دادستانی، ۹ سایت فاقد مجوز و متخلف که با آشفته کردن بازار و تضییع حقوق مردم اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کردند تا ساعاتی دیگر مسدود خواهد شد.

وی افزود: مسافران گرامی ضمن مطالعه آئین نامه حقوق مسافر حتما از شرکت‌ها و دفاتر معتبر فروش به خرید بلیت اقدام کنند.

لیست سایت‌های مذکور به شرح ذیل است.

www.charter۷۲۴.com
www.kish۴۴.ir
www.mancharter.ir
www.buy۴ter.ir
www.parvazyab.com
www.kishzoom.com
www.bilittehran.ir
www.ojooz.ir
www.arzanro.com

فروش اجباری تور همراه بلیت هواپیما ممنوع است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما به مسافران خبر داد و گفت: فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران صرفا متقاضی خرید بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایط غیر از خواست مسافران به آن‌ها ممنوع است.

در روز‌های گذشته و در آستانه تعطیلات نوروزی و پیش‌بینی افزایش مسافران شهر‌های مختلف، برخی آژانس‌های هواپیمایی بلیت مسیر‌های پرتقاضا را به همراه اقامت یک‌شبه به فروش می‌رسانند؛ بدین ترتیب در حالی که درماه‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی نتوانستند حرف خود را برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به کرسی بنشانند، چارترکنندگانی که بلیت‌ها را به قیمت مصوب از ایرلاین‌ها خریده‌اند، زحمت افزایش قیمت را متقبل شدند.

این موضوع موجب واکنش سازمان هواپیمایی کشوری شد و جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان به‌تازگی از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما به مسافران خبرداد و گفت: نظر به در پیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز و لزوم مدیریت امور در جهت تامین بلیت هواپیما، انجام به‌موقع پرواز‌ها و ایفای تعهدات شرکت‌های هواپیمایی در هنگام بروز تأخیر، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز ۱۴۰۲ را صادر کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده