تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۹۵۹۶۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

فولادسازان ترکیه به خرید قراضه با قیمت بالاتر ادامه دادند+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: فولادسازان ترکیه به خرید قراضه با قیمت بالاتر ادامه دادند.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، فولادسازان ترکیه در ۱۰ روز اخیر به خرید قراضه با قیمت بالا ادامه دادند.

در این راستا، یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون محموله‌ای از بریتانیا با شیوه معاملاتی cfr شامل قراضه HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) با قیمت ۴۵۵ دلار به ازای هر تن و قراضه خرد شده با قیمت ۴۷۵ دلار به ازای هر تن خریداری کرد. این کارخانه همچنین یک محموله اروپایی شامل ۱۰ هزار تن قراضه HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) با شیوه معاملاتی cfr را با قیمت ۴۴۸ دلار به ازای هر تن خرید.

در همین حال، شاخص روزانه قیمت قراضه در ادامه معاملات افزایش یافت. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه ۴۵۰٫۴۸ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد ۵٫۴۸ دلاری به ازای هر تن نسبت به روز قبل است.

همچنین قیمت قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه ۴۵۷٫۰۲ دلار به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به روز قبل افزایش ۴٫۷۶ دلاری به ازای هر تن نشان می‌دهد.

تفاوت قیمتی قراضه آمریکا و شمال اروپا ۶٫۵۴ دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که این تفاوت در روز قبل ۷٫۲۶ دلار به ازای هر تن برآورد شده بود.

در پی زلزله ابتدای ماه فوریه ترکیه، افزایش تقاضای این کشور بدیهی است. پیش‌بینی شده است که عملیات بازسازی در طول سه تا چهار ماه آینده، ۵ میلیون تن فولاد نیاز داشته باشد.

تولیدکنندگان ترکیه می‌توانند در حدود ۳ میلیون تن میلگرد، ۷۵۰ هزار تن سیم مفتولی و ۱٫۲۵ میلیون تن محصولات فولادی ساختمان‌های جدید این کشور را تامین کنند.

دولت ترکیه به دنبال راه‌هایی برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها با وجود رشد میزان تقاضا بوده است. فولادسازان ترکیه در نشستی با وزارت تجارت کشور در روز سه‌شنبه ۲ مارس (۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱)، برنامه عرضه فولاد مناطق زلزله‌زده را بررسی کردند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده