تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۴۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۹۶۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاصیکو بر قله‌ی سودآوری

‌می‌متالز - سرمایه گذاری صدر تامین توانست در سال ۱۴۰۱ منتهی به ۱۶ اسفند رشد ۳۳ درصدی ارزش پرتفوی و بازدهی ۷۲ درصدی ارزش نماد «تاصیکو» را به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، محسن بهزادی مدیر سبد سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین از عملکرد خوب تاصیکو در دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ خبر داد.

وی با اشاره به ارزش پرتفوی شرکت در ابتدای سال مالی ۱۴۰۱ که در حدود ۴۷.۷۵۰ میلیارد تومان بوده است این ارزش را در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳.۵۰۰ میلیارد تومان بالغ بر ۳۳ درصد اعلام کرد.

این مهم با برنامه مدون تاصیکو با مجوز همکاری و حمایت شستا تحت عنوان برنامه حمایت از سهام شرکت‌های تابعه در نیمه دوم ۱۴۰۱ به منظور همگرایی پرتفوی و نیل به پرتفوی بهینه در جهت رعایت صرفه و صلاح سهامداران صورت پذیرفت.

بهزادی در گفتگو با بورس ۲۴ به تغییرات ارزش بازار تاصیکو در دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ارزش بازار تاصیکو مطابق با قیمت پایانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ صعودی است و قیمت هر سهم تاصیکو در این دوره ۷۲ درصد افزایش یافته است و بازدهی شرکت در دوره مورد بررسی بالاتر از بازدهی بازار به مراتب بالاتر از بازدهی رقبا و شرکت‌های شاخص در این صنعت و همچنین بالاتر از بازدهی هلدینگ‌های گروه شستا است.

این درحالیست که رشد شاخص بورس ایران طی این مدت تنها ۱% درصد بوده است. این عملکرد پاسخ مناسبی در جهت قدردانی از اعتماد سهاداران می‌باشد که در کنار سیاست تقسیم سود حداکثری تاصیکو از عایدی سرمایه چشم گیر بهرمند شوند از دیگر فعالیت‌های تاصیکو پیگیری در خصوص عرضه اولیه صنایع سرام‌ آرا بوده که این مهم مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ انجام پذیرفت.

مدیر پرتفوی تاصیکو برنامه ۱۴۰۲ شرکت را یکپارچه سازی پرتفوی با اولویت سرمایه گذاری در صنعت مس و فولاد جهت تکمیل زنجیره‌های موجود دانست. همچنین حمایت مضاعف از سهام موجود در سبد در قیمت‌های منصفانه و اضافه نمودن طلا در پرتفوی بورسی تاصیکو از طریق عرضه اولیه یکی از شرکت‌های تابعه فعال در این حوزه نیز از دیگر برنامه‌های مدون این هلدینگ است.

بهزادی اظهار داشت: در زمینه تامین مالی افزایش سرمایه هلدینگ انتشار اوراق اجاره با مشاوره تامین سرمایه امین در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود بازار سرمایه در دست اقدام است.

با توجه به ماهیت پرتفوی تاصیکو و پوشش نوسانات ارزی امید است با حمایت سهامداران و اجرای برنامه‌های مدون عملکرد درخشانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال جاری در شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین شاهد باشیم.

منبع: شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده