تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۵:۳۸
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۹۶۰۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه‌ای جدید بازار سرمایه

‌می‌متالز - نوزدهمین و بیستمین عرضه‌های اولیه سال ۱۴۰۱، با عرضه اولیه ۸ و ۷ درصد سهام سیم و کابل ابهر و توسعه صنایع و معادن غدیر، ۲۳ اسفند در فرابورس و بورس انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نوزدهمین و بیستمین عرضه‌های اولیه سال ۱۴۰۱، با عرضه اولیه ۸ و ۷ درصد سهام سیم و کابل ابهر و توسعه صنایع و معادن غدیر، ۲۳ اسفند در فرابورس و بورس انجام می‌شود.

سهام شرکت‌های سیم و کابل ابهر و بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان نوزدهمین و بیستمین شرکت تازه وارد از طریق فرابورس و بورس، سه شنبه این هفته (۲۳ اسفند) عرضه اولیه خواهند شد. بر اساس این گزارش، ۸۱.۹ میلیون سهم معادل ۸ درصد سهام «بکابل» با حداکثر سهمیه دو میلیون و ۷۰۰ هزار سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه خواهد شد و مشاور این عرضه نیز کارگزاری مفید و متعهد خرید گروه خدمات بازار سرمایه مفید است. قیمت مبنای یک هزار و ۵۵۰ تومان و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۳ هزار سهم خواهد بود؛ بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه، ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود. ارسال سفارش برای این عرضه در حالی صرفا ً از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود که ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

همچنین یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم معادل ۷ درصد سهام «وکغدیر» با قیمت مبنای ۱۵۵۰ تومانی و حداکثر سهمیه ۳۰۰۰ سهمی به هر کد حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت در بازار دوم معاملات بورس عرضه می‌شود. مدیر عرضه هم کارگزاری آرمون بورس و متعهدین خرید سه تامین سرمایه کاردان، دماوند و امید هستند.

منبع: تعادل

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده