تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۱۶
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۹۶۳۸۸
سرویس خبر : محیط زیست
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند خبر داد؛

پیگیری معضلات زیست محیطی معادن از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال در دماوند

‌می‌متالز - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند از پیگیری معضلات زیست محیطی معادن از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال در دماوند خبر داد.

به گزارش می‌متالز، نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار عصر شرق گفت: پیرو انتشار گزارشی از وضعیت معدن علی آباد توسط عضو شورای روستای مرا مبنی بر رسیدگی به وضعیت معدن علی آباد سریعا یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دماوند مشترک از معدن مذکور بازدید و موضوع را بررسی کردند.

وی ادامه داد: معدن مذکور دارای پروانه بهره‌برداری فعالیت و در محدوده معدن فعالیت نموده و با توجه به شرایط منطقه و وجود ماده معدنی در سینه کار‌های قبلی و عدم ضرورت فعالیت در خط الراس به مالک معدن ابلاغ شد تا در حال حاضر از فعالیت در ارتفاع روبروی روستای مرا خودداری نموده تا گزارش موضوع تقدیم دادستان شهرستان گردد.

میرزاکریمی ادامه داد: ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و امور منابع آب شهرستان به‌صورت جداگانه گزارشاتی را در خصوص تعداد بالا و وسعت معادن در شهرستان و وضعیت آن‌ها و تخریب محیط و منابع طبیعی و مسیل‌ها توسط معادن در شهرستان را اعلام نموده‌اند و از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان نیز موضوع را پیگیری می‌کنیم.

منبع: عصر شرق

عناوین برگزیده