تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۹۶۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشارکت ۱.۵ میلیون نفر در آخرین عرضه اولیه امسال بورس

‌می‌متالز - مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از مشارکت ۱.۵ میلیون نفر در آخرین عرضه اولیه بورس در سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد گودرزی امروز در حاشیه عرضه اولیه ۷ درصد از سهام شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در بورس تهران گفت: این شرکت به‌عنوان ۵۹۷ امین شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران به شمار می‌رود که در عرضه اولیه این شرکت امروز یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۹۷ نفر شرکت کردند که برای هر نفر کمتر از هزار سهم تعلق می‌گیرد و این چهارمین عرضه اولیه شرکت‌های بورسی در سال جدید است.

گودرزی همچنین عرضه‌های اولیه بورس در سال آینده گفت: در زمینه اقتصاد دیجیتال دو درخواست از سوی دیجی‌کالا و شرکت هزاردستان به بورس ارائه شده و فرایند پذیرش این شرکت‌ها آغاز شده که سال آینده این شرکت‌ها وارد بورس می‌شوند و چهره بورس تهران با حضور شرکت‌های اقتصاد دیجیتال تغییر خواهد کرد.

وی همچنین گفت: از شرکت‌های بزرگی که در سال آینده قرار است وارد بورس شوند، اپراتور ایرانسل خواهد بود.

در این مراسم سید ابوتراب فاضل مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: این هلدینگ چندمنظوره دارای پرتفوی ۸۵ درصدی در زنجیره فولاد است که از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد را دارد، همچنین سهامدار گهر زمین و فولاد آلیاژی یزد است و ۲۰ درصد سهم توسعه سنگ آهن گل گهر را در اختیار دارد و تا دو سال آینده بعد از فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورقه فولادی با ظرفیت ۳.۵ میلیون تن در سال تبدیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: این شرکت در معادن مس جانجا، طلای جنگ‌سر، طلای خونیک، فسفات چرام کهگیلویه سرمایه‌گذاری کرده، همچنین در زمینه سنگ آهن در مجموعه میشداران، و اکتشافات جدید در گزستان یزد، سرمایه‌گذاری انجام داده است.

فاضل با اشاره به صادرات این هلدینگ گفت: عمده صادرات در حوزه زنجیره آهن اسفنجی و فولادی است، اما با توجه به کشش تقاضا در بازار داخلی، به شرکت‌ها الزام کردیم که ۲۰ درصد محصولات خود را صادر کنند.

در این مراسم میثم فدایی مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند نیز گفت: ارزش بازاری این شرکت که امروز عرضه اولیه شد، ۳۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲ هزار میلیارد تومان از سهام آن به مردم عرضه شد و بعد از شستا، امروز بزرگ‌ترین عرضه اولیه بورس رقم خورد.

وی همچنین گفت: اولین اوراق مرابحه در سهام بانک شهر سال آینده منتشر خواهد شد که منابع حاصل از این اوراق برای حمایت از سهام خواهد بود که شرکت قصد تأمین مالی بلندمدت در بازار بدهی دارد.

وی همچنین گفت: عمده تأمین مالی از طریق بورس توسط دولت با عرضه اوراق بدهی دولتی در روز‌های دوشنبه انجام شد.

به گزارش فارس، همچنین پورسلیم مدیر سرمایه‌گذاری توسعه معادن غدیر گفت: ۷ درصد از سهام این شرکت امروز عرضه اولیه شد که منابع حاصل از آن برای سهامداران جمع‌آوری می‌شود که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع از بازار جمع‌آوری شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده