تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۹۶۹۱۴

کاهش ۵۰ درصدی حوادث و سوانح ریلی در حوزه راه آهن اراک طی یک سال گذشته

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن اراک از کاهش ۵۰ درصدی حوادث و سوانح ریلی در حوزه راه آهن اراک طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید ترکی اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه بار و مسافر یک میلیون و ۸۰ هزار تن محموله بار حمل و ۳۴۰ هزار تن تخلیه شده که رشدی ۹۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: میزان بهره وری لکوموتیو ۱۱ درصد، میزان تعداد مسافرجا به جا شده ۴۲ درصد و سطح اشغال واگن‌ها ۳۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ رقم زدند.

مدیرکل راه آهن اراک با اشاره به پروژه‌های زیربنایی اجرا شده بیان کرد: زیرسازی خط معدن شن و بالاست نانگرد، شروع توسعه خطوط ایستگاه‌های راهگرد و سمنگان، انعقاد قرارداد با پیمانکار راه اندازی نیروگاه صدکیلووات ساعتی جهت اجرا در سال جدید، تکمیل زیرگذر جاده نورآباد به شازند، اخذ اعتبار دیوارکشی بلاک اراک-سمنگان و محصورسازی اماکن و ایستگاه اراک، راه اندازی ایستگاه‌های پالایشگاه و حک و همچنین راه اندازی نمازخانه ایستگاه حک جهت اربعین، بهره برداری از بلاک حک-شازند با رفع نواقص جهت اتصال مستقیم محور جنوب به غرب، احداث موزه ریلی راه آهن اراک و احداث ۴ دیوار بالی در ۴ روستای استان جهت هدایت آب‌های سطحی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی استان در حوزه حمل و نقل ریلی است.

ترکی همچنین از کسب رتبه اول در تعمیرات اساسی و تولید واگن و کاهش پنجاه درصدی حوادث و سوانح ریلی در حوزه راه آهن اراک خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده