تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۲۹۷۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بعداز ۳۲ ماه:

شاخص بورس از رکورد ۲.۱ میلیون عبور کرد، اما سهامداران هنوز ناراضی اند!

‌می‌متالز - شاخص بورس بعد از ۳۲ ماه قادر به عبور از رکورد ۲.۱ میلیون واحد شد، اما زیان سهامداران همچنان پابرجا بوده و اغلب سرمایه گذاران هنوز رضایتی از شرایط ندارند!

به گزارش می‌متالز، اوضاع بازار سهام درحالی طی ماه‌های پایانی سال گذشته، اندکی بهبود یافته بود که طبق روال سنتی سال‌های قبل، تمایل سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی به خرید سهام در روز‌های آغازین سال جدید، تکرار شد و با ورود نقدینگی جدید، شرایط بهتری حاکم شده است.

براساس این گزارش، جریان غالب افزایش تقاضای خرید سهام شرکت‌های ارزنده و ارزان و جا مانده از تورم ۴۶ درصدی، موجب شد تا امروز شاخص بورس بعد از ۳۲ ماه قادر به عبور از بالاترین رقم شود، اما زیان ۲۰ تا ۵۰ درصدی سهامداران همچنان پابرجا بوده و اغلب سرمایه گذاران با توجه به بازدهی بیش از ۳۰ درصدی شاخص در سال گذشته و تورم ۴۶ درصدی، هنوز رضایتی از شرایط ندارند!

با این اوصاف در حالی شاخص ۱۹ مرداد سال ۹۹ در عدد ۲.۱ میلیون واحدی ثبت شده بود که امروز با رشد حدود ۴۰ هزار واحدی به دو میلیون و ۱۲۹ هزار واحد رسید که ناشی از اثر مثبت ۸ تا بیش از هزار واحدی نماد‌های بزرگ و شاخص ساز مانند "فارس، تاپیکو، فولاد، فملی، میدکو و شپدیس" بود.

حجم معاملات امروز بورس هم شامل حدود ۱۰ میلیارد سهم به ارزش ۶.۴ هزار تومان بود و ارزش روز سهام شرکت‌های بورسی هم از ۷.۸ هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، اما ارزش دلاری بازار نسبت به مرداد سه سال پیش هنوز ۶۰ درصد کمتر شده و قدرت خرید سهامداران به اندازه نصف هم نیست.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده