تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۹۷۸۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با جهش ۶۴.۹ هزار واحدی:

شاخص قله ۲.۲ میلیونی را فتح کرد/ فقط ۸ سهم منفی/ ثبت رکورد جدید

‌می‌متالز - شاخص بورس با جهش ۶۴.۹ هزار واحدی و فقط ۸ سهم منفی، قله ۲.۲ میلیون واحدی را فتح کرد و رکورد ارزش معاملات خرد هم پس از گذشت دو سال و دو ماه شکست.

به گزارش می‌متالز، اولین روز کاری بازار سهام در هفته جاری با گرایش مثبت و رشد بیش از ۴ هزار واحدی شاخص آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با جهش ۶۴ هزار و ۹۲۳ واحدی و ورود به کانال دو میلیون و ۲۰۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد. با این همه زیان ۲۰ تا ۵۰ درصدی سهامداران و کاهش حدود ۵۵ درصدی ارزش روز دلار شرکت‌های بورسی نسبت به مرداد ۹۹ همچنان پابر جا است!

بر اساس این گزارش، شاخص با اثر مثبت ۲ تا ۵ هزار واحدی شرکت هایی، چون هلدینگ تاپیکو، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری امید، شستا، ملی مس و فولاد مبارکه، قله ۲.۲ میلیون واحدی را فتح کرد.

در این میان از بین ۳۴۱ شرکت بورسی، فقط قیمت ۸ سهم منفی بودند که شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سیمان اصفهان، ایران خودرو، سایپا، سرمایه گذاری آتیه دماوند، فولاد سپید کویرفراب کویر، صنایع و خدمات کشاورزی و سایپا شیشه بودند.

همچنین ارزش کل معاملات امروز ۷۸.۷ هزار میلیارد تومان بود که از این رقم ۱۷.۹ هزار میلیارد تومان به معاملات خرد، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تعلق داشت که از بهمن سال ۹۹ بی سابقه بود.

واکنش شورای رقابت به دستور معاون اول رئیس جمهور درخصوص اصلاح افزایش قیمت محصولات خودروساز‌ها، عقب ماندگی بازار سهام نسبت به بازار‌های رقیب، انتظارات تورمی، ارزندگی و ارزانی بسیاری سهام، خوش بینی به آینده کوتاه مدت بازار و... را می‌توان از جمله دلایل رشد شاخص بورس و عبور از سطح ۲.۲ میلیون واحدی ذکر کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده