تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۹۶۶۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در چهارمین نشست مدیران ارشد تاصیکو تاکید شد؛

برای پیشرفت ایران با شهدا عهد می‌بندیم

می متالز - چهارمین نشست مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با حضور مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره، رییس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد هلدینگ و مدیران عامل شرکت‌های تابعه در روز نیمه شعبان و در شهر بندرعباس و در کنار خلیج همیشه فارس برگزار شد.

به گزارش می متالز، امیرحسین نادری مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در نشست مدیران ارشد گروه تاصیکو گفت: خدارا شاکریم که در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که حاصل آن زندگی بهتر برای مردم ایران است. درکشور ما استان های مرزی وجود دارد که بسیار با اهمیت می باشد و در کلام مقام معظم رهبری این استان ها به عنوان تنگه های احد نظام تلقی شده است که اگر سرمایه گذاری و توجه کافی در این مناطق نشود می‌تواند به نقاط تهدید کشور مبدل شوند که به فضل الهی اکثر پروژه‌ها و شرکت‌های تابعه‌ی صدر تامین در این مناطق قرار دارد و ما فرصت خدمت در این مناطق به مردم را داریم.

مدیرعامل تاصیکو ادامه داد: اگر صرفا پیشرفت و توسعه را در مرکز کشور مدنظر قرار دهیم و شهرهای مرزی و حاشیه کشور را فراموش کنیم، مثل این است که هیچ کاری در کشور انجام نداده‌ایم و کشور همواره در معرض تهدیدات خواهد بود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری، اشاره کرد و افزود: زمانی در دوره دانشجویی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان نکته‌ای را بیان کردند که نصب العین من در طی سال‌های فعالیتم در صنعت شد. ایشان فرمودند که در هر موقعیتی هستید، برای خود نقش ملی تعریف کنید. این گفته ایشان را سرلوحه کار قرار دهید تا بتوانید به اندازه سهم خود در پازل اقتصاد کشور اثرگذار باشید.

نادری تاکید کرد: امروز یکی از عرصه های اصلی نظام حوزه اقتصاد و صنعت است که فرصت، امکانات و همت بلندش را دارید تا بتوانید این عرصه ها را در خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ و شکوفا کنید.

نایب رییس هیات مدیره تاصیکو اظهار داشت: در سرفصل اقدامات استراتژیک صدر تامین و در سال ۱۴۰۲ چند اولویت اساسی را دنبال می کنیم:

اولویت اول برنامه‌ریزی برای کامل کردن زنجیره ارزش زغال سنگ است که در کشور به واسطه وجود منابع نفت و گاز توجه کافی به آن نشده است و ذخایر زیادی که در منطقه طبس و شرکت زغال سنگ پروده وجود دارد، هدف گذاری کرده ایم تا در مجموعه پروده طبس (کزغال) که در حال حاضر نیمی از زغال سنگ کشور را تولید می کند در ۵ سال آینده ۵ میلیون کنسانتره زغال تولید کند، که ارزش آن در حال حاضر یک و نیم میلیارد دلار خواهد بود.

اولویت دوم مربوط به طلا است. راه اندازی شرکت سهامی پروژه طلا که این اقدام بی نظیری در ایران است و با استفاده از معادن در اختیار و پتانسیل سازمان تامین اجتماعی و با توجه به نگاه ویژه وزیر محترم اقتصاد در راه اندازی شرکت های سهام پروژه، در آینده نزدیک اعلام موجودیت این شرکت را در بورس اوراق بهادار را خواهیم داشت.

اولویت سوم اصلاح ساختار شرکت ذوب آهن اصفهان در موضوعات مختلف است که در حال تدوین طرح تحول شرکت ذوب آهن در حوزه های تامین مواد اولیه، تکنولوژی، بازارهای صادراتی و اصلاح ساختار سرمایه است و با همکاری همه نهادهای مرتبط امکان پذیر خواهد بود.

اولویت چهارم فعالیت شرکت حفاری و اکتشاف صدر تامین است که می‌تواند به تمام شرکت‌های هلدینگ خدمت ارایه دهد، البته تاکنون خدمات ارزشمندی در حوزه اکتشافات طلا در مادوفتی سیستان و بلوچستان انجام داده است. همچنین یکی از اولویت‌های این شرکت هم‌افزایی و همکاری بیشتر با دانش بنیان‌ها، مجتمع‌های فنی حرفه‌ای و دانشکده‌های معدن می‌باشد تا بتواند حفار حرفه‌ای با اولویت جوانان مناطقی که معادن در آن است تربیت کنند. شرکت حفاری سال آینده باید ماشین آلات حفاری و اکتشافی را در کوتاه‌ترین زمان برای نیاز گروه تاصیکو تامین کند و سپس دانش و تکنولوژی این ماشین آلات را به ایران منتقل کنند.

اولویت پنجم توجه ویژه به دانش بنیان ها و پرداختن به موضوع عناصر نادر استراتژیک و تولید عناصر و فرآورده های آن در اندازه‌های صنعتی می باشد.

اولویت ششم اصلاح پرتفوی (تاصیکو) و خروج از سهام شرکت هایی که در زنجیره ارزش شرکت صدر تامین نیستند و یا فاقد ارزش افزوده بالا می باشد و سرمایه گذاری در شرکت های بنیادین مانند مس و فولاد خواهد بود.

مدیرعامل گروه تاصیکو خاطر نشان ساخت: الحمدالله، ۱۴۰۱، سال خوبی برای شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و شرکت‌های تابعه آن بوده است. در ابتدای سال جاری، برنامه گذاشتیم تا سهم تاصیکو به ۱۶۰۰ تومان برسد. اما ارزش پرتفوی شرکت در ابتدای سال مالی ۱۴۰۱ که در حدود ۴۷.۷۵۰ میلیارد تومان بوده است، این ارزش را در ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ بالغ بر ۶۳.۵۰۰ میلیارد تومان رشدی برابر با ۳۳% بوده است. این مهم با برنامه مدون تاصیکو و با مجوز، همکاری و حمایت شستا تحت عنوان برنامه حمایت از سهام شرکت‌های تابعه در نیمه دوم ۱۴۰۱ به منظور همگرایی پرتفوی و نیل به پرتفوی بهینه در جهت رعایت صرفه و صلاح سهامداران صورت پذیرفت.

مدیرعامل صدر تامین در ادامه تغییرات ارزش بازار تاصیکو در دوره ۱۲ماهه ۱۴۰۱مطابق با قیمت پایانی ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ را صعودی و اضافه نمود که قیمت هر سهم تاصیکو در این دوره ۷۲% درصد افزایش یافته است و بازدهی شرکت در دوره مورد بررسی، بالاتر از بازدهی بازار، به مراتب بالاتر از بازدهی رقبا (شرکت‌های شاخص در این صنعت) و همچنین بالاتر از بازدهی هلدینگ‌های گروه شستا است. این درحالیست که رشد شاخص بورس ایران طی این مدت تنها ۳۱% بوده است. این عملکرد پاسخ مناسبی در جهت قدردانی از اعتماد سهاداران می‌باشد که در کنار سیاست تقسیم سود حداکثری تاصیکو از عایدی سرمایه چشم‌گیر بهرمند شوند. از دیگر فعالیت‌های تاصیکو پیگیری در خصوص عرضه اولیه صنایع سرام آرا بوده که این مهم مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ انجام پذیرفت.

امیرحسین نادری به نقش مدیران صنعتی در موقعیت فعلی کشور اشاره کرد و گفت: موفقیت و شکست شرکت‌ها در دست مدیران ارشد و برنامه ریزان آنهاست. به طور مثال اگر شرکتی با مشکل مواجه شود یا شرکتی وضع بدی داشته باشد، مقصر اصلی مدیران شرکت هستند نه کارگران چرا که نقش مدیریت در حوزه صنعت بسیار کلیدی و مهم است. یکی از راه‌های مقابله با تهدید های اقتصادی، تربیت مدیران در تراز جهانی است. باید حواسمان باشد که ما در میدان جهاد اقتصادی کار می‌کنیم و باید مدیران شایسته و لایق را برای جهاد اقتصادی تربیت کنیم، مانند کاری که سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌ مقاومت و در عرصه جهانی انجام داد.

مدیرعامل تاصیکو افزود: مقام معظم رهبری چندسال پیش فرمودند باید جادوی دلار را در اقتصاد از بین ببرید اما این اتفاق نیفتاد و امروز کشور با بحران ارزی روبه رو است، اما شما می دانید یکی از راه‌های مقابله با آن توجه به اقتصاد درون زا و حرکت به سوی مردمی کردن اقتصاد و توجه به پیمان های بین المللی خارج از نظام استکبار می باشد که در حوزه معادن و صنایع معدنی میسر و مورد تاکید است.

مدیرعامل گروه تاصیکو در پایان از تلاش های همه خانواده صدر تامین از کارگران، پرسنل، مدیران و خانواده عزیزشان و از حمایت های وزیر محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی و مدیر عامل و هیات مدیره شستا تشکر نمود و به شرکت های برگزیده تبریک گفت و سلامتی برای ملت و اعتلای کشور عزیزمان ایران را از خداوند متعال خواستار شد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده