تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۰۱۹۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحلیل بنیادی کزغال ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

‌می‌متالز - سهام کزغال برای اولین بار در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ در گروه استخراج زغال سنگ و در بازار اول فرابورس عرضه اولیه و معامله شد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی وضعیت کزغال به لحاظ بنیادی بپردازیم.

به گزارش می‌متالز، شرکت زغال سنگ پروده طبس در تاریخ ۱۳۸۶/۰۹/۰۱ به شماره ۶۵۳ در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طبس به ثبت رسید.

در سال ۱۳۹۳ و بر اساس قرارداد فی مابین سازمان خصوصی سازی و سازمان تامین اجتماعی مورخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۸ و اجرای مصوبه هیات وزیران، ۹۵ درصد سهام شرکت بابت رد دیون دولت از سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار گردید.

در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ تعداد ۵۶۹۹۶ (۹۵%) سهم از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو منتقل و سپس برابر صلح سهام مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ طبق دستور وزیر کار و امور اجتماعی تعداد ۴۰۹۱۵ (۶۸.۲%) سهم از سهام مذکور به شرکت سرمایه گذاری صدر تامین واگذار گردید.

در حال حاضر شرکت جز واحد‌های فرعی شرکت سرمایه­ گذاری صدر تامین و واحد تجاری و نهایی گروه، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی می­‌باشد.

پس از انجام مطالعات امکان­ پذیری استخراج مکانیزه ناحیه پروده و اجرای عملیات فاز یک تجهیز معدن زغال سنگ پروده توسط کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو، نهایتا این فاز با ظرفیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن زغال سنگ خام و ۷۵۰٬۰۰۰ تن کنسانتره، به روش جبهه کار طولانی در پروده یک از سال ۱۳۸۶ توسط شرکت زغال سنگ پروده طبس مورد بهره ­برداری قرار گرفت.

همزمان با اجرای طرح مذکور، بزرگترین کارخانه زغال شویی ایران نیز در جوار معدن با مساحت ۵۶۲۰ متر مربع و با ظرفیت ۳۰۰ تن بر ساعت احداث و همگام با آغاز استخراج زیرزمین، فرآوری زغال سنگ خام با دو روش محیط سنگین و فلوتاسیون ستونی در این کارخانه عملیاتی گردید.

شرکت در حال حاضر در استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس مشغول به فعالیت است. سهام شرکت برای اولین بار در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ در گروه استخراج زغال سنگ و در بازار اول فرابورس عرضه اولیه و معامله شد.

در این مطلب قصد داریم که به بررسی وضعیت کزغال به لحاظ بنیادی بپردازیم.

تحلیل بنیادی کزغال

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده