تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۳۰۰۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۱۱۷ درصدی «تاصیکو»

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صدر تامین «تاصیکو» روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش با حضور سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مجمع توضیحاتی از فعالیت‌های شرکت و گزارش از عملکرد آن ارائه شد، همچنین ترکیب سهامداران نیز تغییر نکرد. پس از آن مدیران و مسوولان صدر تامین به سوالات سهامداران پاسخ دادند و در نهایت افزایش سرمایه شرکت به تصویب رسید. بر این اساس، میزان سرمایه شرکت از ۳۱.۰۰۰ به ۶۷.۵۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۱۷ درصد) افزایش می‌یابد. ترکیب این افزایش به این صورت که افزایش سرمایه معادل مبلغ ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات شرکت و ۱۶.۵۰۰ میلیارد ریال از اندوخته سهامداران انجام خواهد شد. پرتفوی غیربورسی شرکت نیز ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان اعلام شد. همچنین مقدار nav شرکت ۳۲۰۰ تومان اعلام شد که مبلغ ۱۸۰۰ تومان به سهامداران تعلق می‌گیرد، البته تقسیم سود در این مجمع صورت نگرفت.

امیرحسین نادری، مدیرعامل تاصیکو در نشست مجمع گفت: مقاصد صادراتی جدید به دلیل تحریم‌ها اعلام نمی‌شوند، اما کشور‌های همسایه همواره در اولویت بوده‌اند. وی همچنین افزود: سرمایه‌گذاری بر روی معادن کشور‌های همسایه همچون عمان و یمن و... جزو اهداف ما به شمار می‌رود و یمن به دلیل معادن بیشتر و بهتر به ویژه معادن طلا گزینه مناسب‌تری است.

سایر مسائل مطرح شده در مجمع به شرح زیر بود:

هلدینگ صدر تامین متشکل از ۱۶ شرکت در حوزه معدن و صنایع معدنی است که سبد متنوعی از اکتشافات و حفاری، استخراج، بهره‌برداری، تولید فولاد و صادرات محصولات نهایی را در ساختار خود دارد.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ قرارداد ساخت ۱۰ دستگاه ناو زنجیری به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال بین کزغال و ایمن رسا (هپکو) منعقد شد تا ضمن شروع بومی‌سازی این سیستم، حدود ۶ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی نیز حاصل شود.

تاصیکو مطالبات خود را از ذوب آهن اخذ کرد و مطالبه‌ای ندارد.

این شرکت به بخش عملیاتی وارد نمی‌شود و تلاش می‌کند تا در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت خود را ادامه دهد.

سرمایه‌گذاری صدرتامین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ در صورت وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی، ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ بر ۵۸ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۹۳۷ درصدی را به همراه داشته است.

شرکت پارس تامین در حوزه استخراج طلا مجوز خود را اخذ کرده است و عرضه اولیه آن نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

تاصیکو مالکیت بزرگترین معدن طلا در بخش خصوصی را داراست.

این شرکت معادل ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده